Metaal (carterkap) Spuiten

Joene.

Ik zoek Henk!
hey :)

ik wil mijn carterkap gaan spuiten, in wit of zwart (doet er niet veel toe verder)

maar, hoe precies? tot welke korrel moet ik opschuren etc?
 
Advertisement - register to remove this

gewoon schuren met een korrel 400 oid. dan primer, dan ff voelen of het glad is en ff opschuren met 600 waterproef en dan ff ontvetten en dan de kleur en de lak.
gebruik motip verf, das het beste

suc6 00i
 
Ik zou je oude verflaag er proberen af te schuren.. bijv. met een verfbrander!!

Daarna gewoon opschuren licht.. voor goede hechting, spuitplamuur opschuren.. nog een x spuitplamur.. opschuren met 1000 waterproof.. en daarna spuiten
 
Originally posted by XTS-crew
Ik zou je oude verflaag er proberen af te schuren.. bijv. met een verfbrander!!

Daarna gewoon opschuren licht.. voor goede hechting, spuitplamuur opschuren.. nog een x spuitplamur.. opschuren met 1000 waterproof.. en daarna spuiten

Precies, die oude verflaag moet er echt af. Die std. lak is meestal best bagger en als het op de nieuwe lak reageerd wordt het alleen maar lelijk.
 
hey ik heb net een uurtje gelden ook de oude verf van mijn carteldeksel gehaald met verfafbijter is echt goed spul maar lees wel eerst de handleiding op de bus kost een paar euro bij de bouwmarkt :p
 
hij had zijn verf al van zijn kap :rolleyes:. Verder zou ik het precies zo doen als XTS-crew zegt, alleen nog wel een laagie blanke lak er overheen gooien.
 
Ik had ook, helemaal gepolijst, primer, toen de lak.
2 weken later, liep er wat bens uit me carb met sproeier verwisselen, liep over me deksel, nu is de lak uitgelopen:S.
Dus beter ergens laten coaten.
 
Fijn schuurpapier pakken, opschuren, met een doek ontvetten, eventueel gronden (niet echt nodig) en spuiten maar :)

Zorg er wel voor dat het vetvrij en glad is!
 
Originally posted by RonaldV
Ik had ook, helemaal gepolijst, primer, toen de lak.
2 weken later, liep er wat bens uit me carb met sproeier verwisselen, liep over me deksel, nu is de lak uitgelopen:S.
Dus beter ergens laten coaten.

dan had je er maar blanke lak over moeten doen :rolleyes:
 
Je moet m toch helemaal niet superfijn schuren, dan wordt je oppervlak zo glad als een tiet en pakt de verf niet, toch?

Spuiten doe je toch op een ruw (Doch effen ;)) oppervlak?

Lijkt mij dus oude lak eraf, schuren met korrel 400, primer erover, licht opschuren met 600, paar lagen spuiten, gladschuren met 1000, en een laklaagje?
Tussendoor wel schoonmaken en ontvetten...
 
Zorgen dat de oude lak eraf is.

~Schuren met 400 ofzo
~ontvetten
~primer erop zetten (paar lagen)
~schuren met 600
~ontvetten
~lak (paar lagen)
~blanke lak (paar lagen)

dan is het gewoon goed hoor.
 
Back
Top