This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Met WOK door België

db_

Active Member
Binnenkort heb ik een keuring voor mijn brommer met wok status, de snelste route naar het keuringstation gaat door België, kan dit voor mij enige problemen veroorzaken als de Belgische politie mij staande houdt?
 
Waarschijnlijk wel maar matige politie ben je dan als je daarvoor gaat schrijven als jij een afspraak aantonen.
 
Reactions: db_
Zucht. Word zo moe van dit soort berichten en vooral de antwoorden hierop....
Heb je een NL kenteken op de scooter? Dan is de NL wetgeving van toepassing.
Daar heeft een ander land niets mee te maken.
Daar gelden immers andere regels/normen.
Uiteraard zijn er Europese regels van toepassing.
Helaas zijn er nog landelijke/plaatselijke verschillen/regels.
Voorbeeld: een eendagskenteken uit Duitsland word niet altijd erkend in NL. Heeft o.a. te maken met de verzekering.
Maar goed, ik zit hoogstwaarschijnlijk met een paar jonge gasten te "praten"
Neem even de moeite om onderstaande te lezen...


 
Ik snap alleen niet dat jullie het over een eendagskenteken hebben, dat was niet mijn vraag... Maar goed ik heb het antwoord gevonden.
 
Ik snap alleen niet dat jullie het over een eendagskenteken hebben, dat was niet mijn vraag... Maar goed ik heb het antwoord gevonden.
jouw vraag gaat over rijden met een eendagskenteken in belgie, dus ja dat is precies wat je vroeg haha
 
Nee, dat was niet mijn vraag.
Wat was je vraag dan? Want ik zie alleen iets over rijden door België onderweg naar je keuring. En rijden naar je keuring doe je met een eendagskenteken.

Zoals ik het nu lees vraag je of je met een eendagskenteken (voor je keuring) de grens over mag als dat de kortste route is.

Of zie ik dat verkeerd?
 
Als je geen eendagskenteken aanvraagt is niet alleen door België rijden met een WOK, maar ook het gedeelte door Nederland niet toegestaan. Je hebt een eendagskenteken nodig om naar het rdw te mogen rijden op die scooter.
 
keuring voor mijn brommer met wok status, de snelste route naar het keuringstation gaat door België
Onderstaande werpt een ander licht op de zaak...
Zie nu dat het een WOK status betreft.
Dan is een eendagskenteken niet van toepassing.
De huidige plaat en card zijn/blijven geldig.
Hier mag je, mits verzekerd, rijden op de dag van keuring en uiteraard volledig aangepast naar de geldende keuringseisen.
Wel de kortste route van huis naar het keuringstation en weer terug.
Wanneer dit door België is voorzie ik geen problemen.
Een Nederlandse verzekering is ook in België geldig.
Zie link van de RDW.
Op de foto heb ik e.e.a. uitgelicht wat ik daar op heb gelezen...