Met fly clutch dood punt nog steeds niet helemaal verholpen!

hardstyler_666

Well-Known Member
Heey mensen,
Ik zit met een klein probleempje en ik hoopte dat jullie me konden helpen.

Ik heb een Yamaha aerox 2e hands gekocht. De jongen waar ik van heb gekocht heeft zijn aerox voor dat ie naar mij ging helemaal na laten kijken door de dealer. Deze heeft er een malossi krukas onder gedaan en een racevario dr in.
Ook heeft die jongen er een doppler uitlaat onder laten zetten.

Nu nadat hij dit had gedaan reed de scooter volgens mij gewon goed ( moet ik dan ook maar geloven)

Alleen als ik optrok maakte die de eerste 7 a 8 seconde weinig toeren en daarna pakte die hem pas. Ik een nieuwe koppeling gekocht Malossi fly clutch. Deze gemonteerd en nu is het probleem wel minder. 2 a 3 seconde laagtoeren aan het begin en daarna pakt ie em. Ik heb dit probleem alleen bij wegtrekken vannuit stilstand of bijna stil staan. Nu mijn vraag wat denken jullie dat het is. Mischien gewoon andere trekveren ik heb nu witte de lichste voor fly clutch. of zou het ook m'n rollen kunnen zijn of iets anders??

p.s Ik heb een 107 mm koppeling gemonteerd. Scooter start gewoon en rijd gewoon maar nou weet ik dat aerox verschil heeft tussen 105 mm en 107 mm. Wat is ik nu de verkeerde heb. Hoort ie dan niet te starten?

Alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Aerox is 107mm...
En idd zoals BetaDriver zegt strakkere trekveren monteren..


/Edit: je zou evt nog iets lichter in rollen kunnen misschien, als je je setup en afstelling vermeld, kunnen we je misschien wat beter helpen :)
 
Originally posted by hardstyler_666
en weten jullie ook iets over die 105 mm en 107 mm?


Als je 107mm hebt, zitten er 6 kleine gaatjes in je koppelingshuis (waar net je pink doorheen kan)

Heb je 105mm, zitten er 6 grote gaten in, waar je duim in past... ;)
 
Originally posted by hardstyler_666
Oww okee want als ik loop met me scooter hoor ik wel af en toe een geluid als of er iets langs iets komt in me carter. Is dat die koppeling die te groot is of is dat gewoon nieuwigheid?

kun je wat duidelijker zijn met : ....... als of er iets langs iets komt in me carter.....??

anders monteer je gewoon een ander kopelings huis 20 euro.

maar wat hij hiervoor al zij tel hoeveel gaten je heb zijn dit er 6 met kleine gaten dan zit je goed zij n dit er 6 met grote gaten dan heb je de verkeerde.

dat geluid kan ook heel goed van je schijfrem komen.
 
Originally posted by hardstyler_666
Oww okee want als ik loop met me scooter hoor ik wel af en toe een geluid als of er iets langs iets komt in me carter. Is dat die koppeling die te groot is of is dat gewoon nieuwigheid?

De boel draait dan he, dus als er wat geluid vrij komt is dat vrij normaal.

Meestal hoor je dan koppeling + schijf wel als een soort schrapend geluid.

En als je een 107mm koppeling in een 105mm huis doet, dan begint de scooter stationair zelfs al te rijden.
En dat zit dus wel goed in jouw geval.

Gewoon simpelweg even een setje malossi veertjes bij je dealer halen en gaan testen (meestal zit malossi geel wel goed).
 
Jah maar dat zijn gelijk de strakste veren voor fly clutch. Kan ik niet beter eerst groen proberen en daarna geel?

En jah precies een soort schrapend geluid. Dat had ik bij me standaard koppeling nog niet. Maar goed ik zal wel de goeie hebben.
 
Probeer ook eens een andere v-snaar; dit verhielp bij mij precies hetzelfde probleem (trok uit stilstaand en bijna stilstaand gewoon amper weg). Ik heb er nu wel groene trekveertjes ingezet...
 
Originally posted by melf #50
is rommel! gewoon vervanging van std

Daarom moet ie nog wel goed af te stellen zijn.
Rijd nu zelf ook met flyclutch en dat lijkt me niet bepaald een probleem.
Verder zal je echt een setje moeten gaan kopen en wat testen.
Dat je in 1x de goede hebt komt weinig voor.

En in een setje malossi veertjes zit geloof ik groen, geel en rood.
 
Nee niet rood, wit ipv wit... rij ook met de flyclutch. Gooi er eerst maar eens groen in en kijk wat ie doet... vind je dat ie nog steeds te weinig toeren maakt gooi je de gele erin. En die flyclutch is geen rommel, ik reed ook met Malossi Sport 50. En dat is makkelijk af te stellen. En heeft een redelijk goede timing en je wint er zo 10 km/h mehet is geen vervanging van standaard wat jij zegt. Hij wel giet 50 maar je top zal 10km/h hoger worden en je koppel zal wat meer worden. En als het vervanging is dan verandert er niets. :) (misschien een klein beetje). Ik ben wel eens met melf#50 dat de delta beter is. Maar uit de praktijk blijkt dat de 2g eerder kapot gaat dan de flyclutch. En 90 autoteller met ZX + Sport 50 vind ik geen vervangende bende. (Dit op een luchtgekoelde Sonic)
 
Back
Top