Piaggo new fly met 80 cc cilinder sneller maken

Amstel.Yv

New Member
Voor de meer ervaren scooter mensen hier op dit forum vroeg ik me af hoe ik mijn scooter sneller maak
Ik heb nu een piaggo new fly 2017 met een 80cc cilinder, hoe veel me rolletjes wegen weet ik niet precies ik heb hem zo gekocht en de vorige eigenaar schat tussen de 5.5 en 6.0 gram
De snelheid is nu 65-70 km/h en het hangt van de warmte van de motor af hoe hij loopt, brug af pakt hij de 80
Cdi is een gele Ducati ongrenst
Er zit een begrenzer in maar die hou ik het liefst hoe hij nu is
Mijn vraag was wat is de meest effectieve manier om hem sneller op te laten trekken ?
Als ik maximaal €200 wil uitgeven ?
 
Advertisement - register to remove this

Een malossi vario helpt enorm met de optrek en soms ook de topsnelheid ietsje (mits je de juiste rollen gebruikt). Dit kost ongeveer €70 als je hem zelf monteert en het gereedschap al hebt. Een malossi torque driver kan ook helpen met de optrek, hier merk je minder van dan van de vario maar het helpt wel, deze kan je ook in 2 verschillende banen afstellen dus dat is echt even proberen wat het beste loopt. Dit kost €90 uit mijn hoofd. Ik denk dat je met je rolletjes tussen de 6-7g moet zitten, 5.5g lijkt mij te licht. Het is echt puur proberen wat het beste loopt.
 
Back
Top