Mening & Ervaring Cilinder tp/mhr

Yamaha Jog

Well-Known Member
Goeindag,

Ik zou graag jullie meningen en/of ervaringen willen weten van de TP due plus (roze top) en de mhr replica 70.
Ik vraag me namelijk af welke sneller is en, nog belangrijker, bij welke van de 2, de kwaliteit beter is.
Ik zou namelijk denken dat de mhr sneller is, maar aangezien de TP maar 1 zuigerveer heeft....ben ik daar niet meer zo zeker van.
Zouden jullie dan a.u.b ook bij jullie meningen/ ervaringwn willen vertellen welke auspuffer het er zeer (!!) lekker op de cilinder loopt:D

Alvast bedankt voor de informatie ;)
 
Advertisement - register to remove this

kijk ik ga niet meteen zeggen search !
hahah
nee ik denk dat de roze top wat slijt vaster is dan de mhr replica
die roze top is een goed beukende cilindertje als ik zou mogen kiezen zou ik alleen wel voor de malossi gaan gewoon simpel weg omdat daar wat meer tuning mogelijkheid is
het is een moeilijke keus ze zijn allebij erg goed
standaard zal je met die roze top langer met een zuiger doen dan replica
 
Ik, ben ook wel benieuw naar de prijs/kwaliteit/vermogen verhoudingen van deze 2 cil's. Alleen dan zou ik ook nog graag iets over de DR 70 willen horen, ik kan wel een nieuw topic aanmaken maar ik denk dat die makkelijker is. De search heb ik al gebruikt maar daar stonden maar hele korte en niet echt veel zeggende topics :mad:
bvd
 
MHR Replica gaat wel snel, en is erg slijtvast hoor.. niet kapot te krijgen. Je kan echt heel lang met een zuigertje doen, zeker net zo lang als met de rooie top.. maar qua performance, Due Plus is standaard zeker sneller. Een jongen met Due Plus, Nardo en voor de rest zelfde als mij (MHR-rep) rijdt me er best dik uit. Iemand anders, alleen dan 17.5mm rij ik er weer uit.. dus het ligt uiteraard ook aan de rest van je setup.
 
vanmiddag nog gesport tegen een due plus met mijn replica...

hij was net ietsje sneller...

setup mij:

mhr rep.
21mm
yas R
mhr vario
fly clutch

setup van hem:

due plus
19mm
yas c16
mhr vario
deltaclutch

maar als ik ook een c16 heb, denk ik dat ik hem er uit rijd....

als ik zou moeten kiezen tussen rep en due plus, zou ik de rep. kiezen, omdat dit een alu cilinder is... en de wand slijt (haast) niet hoor.... en zoveel toeren maakt een rep. niet dus lang meegaan doet die ook wel!
 
Ik heb een EVO pijp, is qua toerengebied wel te vergelijken met een C16 denk ik zo.. en die Rode Top bleef toch voor hoor bij mij, allebei evo vario/koppeling en 24 vlak.. scheelde vooral op top het meeste.. hij gaat denk 10 km harder, ik rij 105.. lange weg 110 ofzo.. (digi valt tegen :()
 
Een R is niet echt bedoeld voor een mhr-r en is meer leuk op wat snellere gietijzeren cilinders. Acceleratie/koppel/topvermogen zijn allen met elkaar verbonden op een scooter. Je kan dus moeilijk het een zonder het andere te hebben. Wil je goede acceleratie krijg je bijna automatisch ook een hogere top. De C16 haalt meer vermogen uit je cilinder, dat vermogen heb je nodig om hard te accelereren. Een scooter heeft niet ontzettend veel koppel, maar omdat goede setups zoveel toeren beuken kan je toch een hoog vermogen halen. Verder een alu cilinder is uiteraard veel meer uit te halen dan een gietijzeren aangezien deze een brutere poort-timing aan kan (de MHR-R zeker in ieder geval). Als je competitief wil gaan scoren met je cilinder later door hem te tunen bijvoorbeeld dan heeft de replica heel veel speling-ruimte en de due plus zit al redelijk tegen zijn top aan getuned. Als je die na een extreme tune beurt heel wil houden moet je niet bepaald een beginner zijn. Aan de andere kant is een due plus wel handiger in dagelijks gebruik. Je hebt minder kans op warm/vast lopen door niet goed warmrijden, echter moet je hem wel weer goed inrijden. Trek je conclusie...
 
nah...warm rijden doe ik zoiezo al goed denk ik (dik een kilometer)dus ja.... Je zal bij een mhr-r ook wel een paar dopjes olie bij je tank moeten doen zeker?? of krjigt ie van een 21 mm DO al genoeg olie??
 
Originally posted by Roesjkie
Wat is de rest van je setup en hoeveel km's heb je er al mee gereden?

kijk eens in mn profiel, ik zou alleen geen mhr replica nemen als je echt voor de prestaties gaat... dan kan je beter een athena, stage 6, doppler oid nemen.
 
Originally posted by amj
Een R is niet echt bedoeld voor een mhr-r en is meer leuk op wat snellere gietijzeren cilinders. Acceleratie/koppel/topvermogen zijn allen met elkaar verbonden op een scooter. Je kan dus moeilijk het een zonder het andere te hebben. Wil je goede acceleratie krijg je bijna automatisch ook een hogere top. De C16 haalt meer vermogen uit je cilinder, dat vermogen heb je nodig om hard te accelereren. Een scooter heeft niet ontzettend veel koppel, maar omdat goede setups zoveel toeren beuken kan je toch een hoog vermogen halen. Verder een alu cilinder is uiteraard veel meer uit te halen dan een gietijzeren aangezien deze een brutere poort-timing aan kan (de MHR-R zeker in ieder geval). Als je competitief wil gaan scoren met je cilinder later door hem te tunen bijvoorbeeld dan heeft de replica heel veel speling-ruimte en de due plus zit al redelijk tegen zijn top aan getuned. Als je die na een extreme tune beurt heel wil houden moet je niet bepaald een beginner zijn. Aan de andere kant is een due plus wel handiger in dagelijks gebruik. Je hebt minder kans op warm/vast lopen door niet goed warmrijden, echter moet je hem wel weer goed inrijden. Trek je conclusie...

Maar mijn EVO uitlaat doet het echter wel goed op MHR-R, en een Rode Top, ook 24 vlak met Top Nardo rijdt mij eruit.. dat is mijn ervaring.. die uitlaat hoort ook bij top, en de carb ook.. en ondanks dat mensen zeggen dat MHR-r sneller hoort te zijn, rijdt hij mij eruit (niet heel dik).. en op top gaat ie ook een stuk harder.
 
Back
Top