Hey,
Heb dit weekend een volledig nieuwe en originele Dellorto PHVA 12 PS geïnstalleerd op mijn zoon zijn MBK Nitro 2013.
Dit is de originele carburator voor zijn MBK.
Alles werkte, starte direct maar moest natuurlijk afgesteld worden.
Alles ging goed tot ik de hoofdsproeier van 74 naar 80 vervangen had, omdat hij te arm draaide.
Nadien niks meer, eerst kreeg ik zelfs geen benzine meer in de carbu.
Nieuwe benzine filter gestoken, hetzelfde.
Dan nadien krijgt hij toch terug benzine.
Maar hij wil gewoon niet meer starten! Heb de carbu zelfs volledig uiteen gehaald, uitgeblazen etc. Alles is in orde, heb zelfs de origineel geleverde sproeier 74 terug gestoken waarmee hij wel startte. Nog steeds niks.
Wat heb ik al nagekeken:
- Carbu ok
- Cilinder ok
- Ontsteking ok
- Benzine leidingen vervangen
- Krukas keeringen, geen lekken dus ok.
- benzinepomp, hoe kan ik dit controleren of deze ok is? Deze werkt gewoon op het vacuümsysteem.
Hij start enkel als ik start pilot gebruik, en zolang ik in tussen onderbrekingen spray, blijft hij ook draaien.
Dus ik zou denken dat het probleem zit in het brandstofsysteem, anders zou hij ook niet starten met de start pilot en blijven draaien op de start pilot.
Heb nieuwe benzinepomp besteld, de goedkope chinese. Moest het dit effectief zijn, koop ik wel de originele. Heb deze als test genomen.
Iemand enig idee, waar ik het nog zou moeten zoeken?
Alvast bedankt!
Heb dit weekend een volledig nieuwe en originele Dellorto PHVA 12 PS geïnstalleerd op mijn zoon zijn MBK Nitro 2013.
Dit is de originele carburator voor zijn MBK.
Alles werkte, starte direct maar moest natuurlijk afgesteld worden.
Alles ging goed tot ik de hoofdsproeier van 74 naar 80 vervangen had, omdat hij te arm draaide.
Nadien niks meer, eerst kreeg ik zelfs geen benzine meer in de carbu.
Nieuwe benzine filter gestoken, hetzelfde.
Dan nadien krijgt hij toch terug benzine.
Maar hij wil gewoon niet meer starten! Heb de carbu zelfs volledig uiteen gehaald, uitgeblazen etc. Alles is in orde, heb zelfs de origineel geleverde sproeier 74 terug gestoken waarmee hij wel startte. Nog steeds niks.
Wat heb ik al nagekeken:
- Carbu ok
- Cilinder ok
- Ontsteking ok
- Benzine leidingen vervangen
- Krukas keeringen, geen lekken dus ok.
- benzinepomp, hoe kan ik dit controleren of deze ok is? Deze werkt gewoon op het vacuümsysteem.
Hij start enkel als ik start pilot gebruik, en zolang ik in tussen onderbrekingen spray, blijft hij ook draaien.
Dus ik zou denken dat het probleem zit in het brandstofsysteem, anders zou hij ook niet starten met de start pilot en blijven draaien op de start pilot.
Heb nieuwe benzinepomp besteld, de goedkope chinese. Moest het dit effectief zijn, koop ik wel de originele. Heb deze als test genomen.
Iemand enig idee, waar ik het nog zou moeten zoeken?
Alvast bedankt!