mbk nitro probleem

tommyabl

Well-Known Member
hey allemaal

in de winter had ik een vast loper gehad nu heb ik een nieuwe cil gestoken
en heb er +-1.5km mee gereden een dag later zat alles vast ik begon hem open te leggen en wat bleek mijn koelvloeistof was in mijn blok gelopen nu na paar maand drogen heb ik een nieuwe piston moeten steken.
toen ik hem wou starten moest ik vol gas geven voor hij wou draaien en als ik mijn gas los late viel hij uit.
van daag ben ik met men nitro naar men werk gereden en na 2km viel hij uit
ik kreeg hem terug aan de praat en re verder, na 500m deet hij het weer, zo heeft hij het 4 keer gedaan.
voor ik naar huis ging dacht ik ik ga mijn cillinder kop nog is aan draaien omdat
ik dacht dat mijn koelvloeisof weer weg was maar dat zat er nog in dan ben ik gewoon naar huis gereden zonder problemen maar als ik hem nu wil starten moet ik nog steet vol gas geven en al ik men gas los laat valt hij nog steets uit.

mijn setup is:
standaard 50cc
standaard carbu
leovinci gp onbegrenst voor de winter was gij wel begrenst
hebo vario

mvg tommyabl
 
Advertisement - register to remove this

het is misschien verstandig om te weten waarom die de vorige keer vast is gelopen?
anders kun je wel een nieuwe cilinder monteren maar dan zal die het ook niet lang overleven. Zoals nu wel blijkt..

je hebt een paar goede warmlopers gehad waarbij waarschijnlijk je zuiger flink heeft geleden.
dus je zult je cilinder er weer af moeten halen en het hele zooitje goed moeten bekijken..

en nagaan waarom het is vastgelopen :)
 
had ook nog een nieuwe waterpomp gestoken maar toch vind ik het raar
dat hij seets uit viel.
kan dat ook zijn omdat hij te weinig oli kleeg?
ik ga vandaag mijn carbu is afstellen misschien dat dat iets uit maakt.
 
Alles moet gewoon in orde zijn. Een goede cilinder, goede zuiger die daarbij hoort, goede zuigerveren. Overal nieuwe pakkingen tussen. Dan een goed afgestelde carburateur.

Koelvloeistof moet je weer helemaal bijvullen als je steeds wat kwijt bent geraakt. Olie moet ook altijd ruim voldoende aanwezig zijn.
 
ik heb mijn carbu nu al af gesteld en was met mijn nitro naar mijn werk gereden zonder problemen wel wat stotteren ik dacht ik ga hem nog wat bij regelen als ik thuis kom maar nee ik vertrek op mijn werk na 200 meter rijden stottert hij van af ik gas gaf en hij viel uit en kreeg hem niet meer aan de praat weer er iemand wat dit kan zijn want ben het nu al beu

olie en koelvloeistof zit er in geen lekken meer.

kan dit aan mijn membramen liggen of aan mijn carbu?
 
Klinkt alsof je er zelf niet veel van afweet.
Beter kan je er even samen met iemand naar kijken die er veel verstand van heeft.
En alles even nalopen.
Oliepomp, koelsysteem, carburatie, keringen,...

Ik vermoed dat hij er spoedig weer mee zal ophouden.
Reden:
Je hebt een vastloper gehad, zomaar nieuwe dingen gemonteerd zonder alles na te lopen
en de oorzaak te zoeken. Ook geen wonder dat hij na het monteren van een nieuw kitje
hij nog steed beroerd loopt, en daar dan mee blijven rijden. Dat vraaf gewoon om problemen
in de toekomst.
 
ik weet er wel wat van af maar mbk nitro is een beetje nieuw voor mij
ik heb mijn nitro nu al 2jaar en ben gisteren wat wijzer geworden
ik ga een dezer nieuwe membramen steken en als hij het dan nog heeft
dan gaat hij binne bij een pro

ik heb alles van 2takt brommers geleerd met een honda camino dan heb ik met een booster gereden die ik gekregen had van een neef die er niks van wist
met die booster heb ik een half jaar gereden en dan ben ik naar nitro over gegaan ik heb 2jaar lang geen problemen ge had tot deze winter
zonder dat ik het door had was mijn waterpomp stuk er steekt nu een nieuwe op.
 
Back
Top