Mbk booster 5 jaar niet gestart

Advertisement - register to remove this

Hallo ik heb gekeken of hij vonkt en ja hij vonkt alleen de accu is volgensmij kapot maar heb ik die nodig ookal kick ik hem? Want ik heb een accu oplader maar daar werkte die niet op
 
als hij lang niet gestart is gaat het starten makkelijker met een elektrische start. En het is ook wel zo fijn om een elektrische start te hebben, vind ik ten minste, een accu voor die scooter kost nog geen 2 tientjes. Maar starten kan als het goed is wel zonder accu. En er moet trouwens ook nieuwe benzine in. en olie checken kan ook gen kwaad. Als hij dan nogsteeds niet start wordt het wat ingewikkelder
 
Oké die ga ik kopen maar als ik de oude accu erin heb en hem probeer te starten toont die helamaal niks van leven en moet ik ook de bougie vervangen of niet? En hoe kan ik het best de benzine eruit laten lopen?
 
waarschijnlijk heeft hij een vacuum pompje. Dan is het het makkelijkst om de benzineslang van de carb los te halen, die in een jerrycan oid te stoppen en de elektrische start even ingedrukt te houden tot alles eruit is
Post automatically merged:

bougie vervangen is inderdaad wel slim. met niks van leven tonon bedoel je dat hij niet wilt starten? Je moet er eerst nieuwe benzine in stoppen en de carb schoonmaken
 
Ik zou een nieuwe accu halen als je electrisch wilt starten of deze accu laden.
Nieuwe bougie erin zetten.
Carb. Schoonmaken met perslucht
Benzinetank leeg laten lopen en nieuwe benzine erin doen, zelfde geld voor de olietank of je moet op mengsmering rijden.

En dan pas proberen te starten, kijk je snaar nog even na of deze niet uitgedroogd is
 
Hallo, ik wou de carb gaan schoonmaken en toen kwam ik er achter dat er geen benzine uit de benzineslang komt, komt dat doordat die zo lang heeft stilgestaan? En oja ik ben er achter gekomen dat die 12 jaar heeft stilgestaan
 
Nu weet ik wel iets van scooter maar zuigerveren????
Post automatically merged:

Laat maar ik heb het even opgezocht en zal er naar kijken en dat er geen benzine door loopt komt dat nou door die slang?
 
Ik weet vrij weinig van jouw scooter, maar de meesten werken met een vacuum pomp. Onderste slangetje van de kraan zit dan aan het spruitstuk vast en het benzine loopt door de bovenste. Er stroomt daar alleen benzine doorheen als er lucht/brandstof de cilinder in wordt gezogen, wanneer het blokje aanstaat of als je hem start zeg maar. Maar ik weet het niet zeker of het bij deze ook zo werkt
Post automatically merged:

Of de zuigerveren nog goed zijn kom je snel genoeg achter, de kans dat je dan meteen de cilinder moet vervangen is dan ook al best groot dus je zou het ook voor nu met rust kunnen laten en mogelijk de moeite besparen om het hele blok open te halen. Maar het is wel echt belangrijk dat je alle olien ververst voordat je hem probeert te starten, anders wordt het een stuk duurder en lastiger
 
Last edited:
Back
Top