Mbk booster verliest kracht

JarnoSoenen

New Member
Hallo,
Ik heb een polini sportfilter op mijn mbk booster(50cc) geplaatst, maar nu heeft hij niet altijd evenveel kracht. Rond de 30km/h verliest hij kracht en trekt hij trager op. Hij rijdt ook niet altijd even rap.

Kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Grotere sproeier monteren

een powerfilter geeft veel meer lucht.

Ff bougie kleur kijken en dan de juiste sproeier bepalen.

Nadelen zijn wel dat je nauwlijkw in nat weer en regen kan rijden.

en dat het moeilijker word om af te stellen
 
Grotere sproeier monteren

een powerfilter geeft veel meer lucht.

Ff bougie kleur kijken en dan de juiste sproeier bepalen.

Nadelen zijn wel dat je nauwlijkw in nat weer en regen kan rijden.

en dat het moeilijker word om af te stellen
Is een grotere sproeier dan geen probleem als je een vloot hebt in je uitlaat
 
Zet gewoon het originele filter er weer op. Je bereikt echt helemaal niets met een powerfilter, buiten een hoop herrie. (wat je misschien ook wel leuk vind) En een hoop extra verbruik.


Zoals gezegd, je zal gewoon de carb opnieuw moeten afstellen als je een powerfilter monteert. Sproeier moet waarschijnlijk een heel stuk groter.

Nee, die prop? Denk ik? Vloot? Goed, de prop maakt niet zo veel uit. Met een powerfilter krijgt hij veel meer lucht, dus heeft hij ook (veel) meer benzine nodig.
Als je meer prestaties wil, zou ik beginnen met die prop te verwijderen. Daar bereik je echt iets mee.
 
Is een grotere sproeier dan geen probleem als je een vloot hebt in je uitlaat
Vloot? Bedoel je prop in de uitlaat?

Nee dat is geen probleem. Heeft daar niets mee te maken.

Stadaart heb je een perfect brandstof, lucht verhouding.

Nu heb je ervoor gezorgt dat hij meer lucht krijgt.

Nu moet je ervoor zorgen dat hij meer benzine krijgt door middel van een grotere sproeier.
 
Heb je überhaupt iets aan de afstelling veranderd? Nee? Dan is een grotere sproeier nodig, je kan dit 'dubbelchecken' door even het oude filter weer terug te plaatsen. Als alles dan weer goed is weet je zeker dat het aan de afstelling ligt.
 
Zet gewoon het originele filter er weer op. Je bereikt echt helemaal niets met een powerfilter, buiten een hoop herrie. (wat je misschien ook wel leuk vind) En een hoop extra verbruik.


Zoals gezegd, je zal gewoon de carb opnieuw moeten afstellen als je een powerfilter monteert. Sproeier moet waarschijnlijk een heel stuk groter.

Nee, die prop? Denk ik? Vloot? Goed, de prop maakt niet zo veel uit. Met een powerfilter krijgt hij veel meer lucht, dus heeft hij ook (veel) meer benzine nodig.
Als je meer prestaties wil, zou ik beginnen met die prop te verwijderen. Daar bereik je echt iets mee.
Als ik de prop verwijder gaat hij waarschijnlijk sneller lopen en ik wil hem 50 laten lopen. Ik wil eigenlijk alleen maar meer vermogen. Wel al bedankt voor uw uitleg
 
Back
Top