This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

mb start niet meer

dt_smurf

Well-Known Member
ik heb vandaag m'n ketting op de mb gelegd en alles aangesloten, en eerst startte hij met de kickstart, maar dat deed ie nu dus niet dus wij aandouwen, 2x is ie gestart en dan reed ik 10 meter en sloeg ie weer af, nu wil ie helemaal niet meer starten dus ik kijken: bougie vonkt, bougie is nat en er is voldoende compressie, er zit een uitgehohnde 50 op met een 24mm carb en een 20mm spruitstuk iemand enig idee hoe dit kan?
 
Originally posted by dt_smurf
maar zou die dan ook niet een klein beetje moeten 'poefen' eigenlijk want hij doet nu echt niks

Anders ff het luchtfilter eraf halen en kijken of die start, zoja krijgt die dus te veel benzine....maargoed kijk eerst maar eens wat voor sproeier erin zit en dan kunnen de 'mbkenners' hun mening er over geven 8) .....
 
Originally posted by dt_smurf
ja er zit nu een twinair filter op maar dat zal wel niet echt ergens iets mee te maken hebben he.

Tuurlijk wel, als dat ding teveel benzine krijgt heeft die dus meer lucht nodig om te kunnen draaien, dus als je dan gewoon ff het luchtfilter eraf haalt krijgt die ff meer lucht. Tis net zoals wanneer je je carb goed afgestelt hebt en je luchtfilter er ff afhaalt en start dan wil die niet tot bijna niet lopen omdat die gewoon te veel lucht krijgt en te weinig benzine en nou dus net het omgekeerde....
 
ff paar vraagjes

1) Wat is je setup
2) deed je MB het hiervoor wel
3) wat heb je gedaan nadat hij het nog wel deed.
4) draai je uitlaat (aansluiting cil. ) iets los zodat hij lekt.

Tips voor MB/mt.
Kijk of je slangetje op je membraam er goed op zit.
kijk naar je keeringen.
kijk naar je membraam ( moet gesloten zijn. )
 
1) Wat is je setup
2) deed je MB het hiervoor wel
3) wat heb je gedaan nadat hij het nog wel deed.
4) draai je uitlaat (aansluiting cil. ) iets los zodat hij lekt.

setup: een uitgehohnde 50, iets van 25mm carb met een 20mm spruitstuk dus dat dempt neem ik aan, mb heeft hiervoor wel gelopen maar ik heb er niet mee gereden, hij startte wel gewoon maar nu doet ie dat ook niet meer. ik heb er alleen maar een beejtje mee op een neer proberen te rijden in de straat (het was voornamelijk lopen) , en de uitlaat die zit er nog niet onder
 
Kijk even neer je membraamplaatjes en kijk gelijk naar je vliegwiel ( zit links ) of je speling hebt....
kijk of je ergens een lek hebt.... ergens waar die valse lucht trekt..... Enneuh weet je het zeker van die 25 MM carb......
 
membraam sluit helemaal af, zou ook wel moeten want is net nieuw, ik heb geen speling op m'n vliegwiel en volgens mij lekt ie nergens, anders zou ie toch ook niet zoveel compressie hebben? en benzine aanzuigen doet ie oook flink (waarschijnlijk te veel dus) maar ik ga vandaag andere sproeiers proberen, en ja tís een 25mm carb, met welke sproeier kan ik het beste beginnen.
 
Valse lucht heeft niet veel met compressie te maken. Maar ik denk dat je carb te groot is, probeer eerder een 16 MM met een 86 sproeier.......Probeer voor de zekerheid een andere bougie
 
probleem is al grotendeels opgelost, waarom start die niet? nou hierdoor: kwas gister aan het ding aan het sleutelen met een vriend en die wou de gasschuif (dat busje) in m'n carb doen, ik zei doe dat maar, maar wat doet meneer hij doet hem er zo in dat die gleuven net verkeerd vallen en hij dus constant volledig openstaat, maar dat heb ik nu dus aangepast en nu start die wel. er zat geloof ik een 145 sproeier in, kan dat? en ja uitlaat:S daarvoor moeten we eerst nog wat ombuigen.
 
Last edited: