Maximum temperatuur luchtgekoeld?

dartmaster187

Well-Known Member
Ik heb gezocht maar kan het nergens vinden?
Simpel maar toch effectief..
Hoe warm mag een luchtgekoelde cilinder maximaal worden? Mijne zit zo aan de 80 graden wat bij LC toch wel aardig aan het maximum is..
Dus wie kan mij antwoord geven.
Het gaat in dit geval om een 70cc malossi van aluminium.
Bedankt..!!

Greetz :W

P.S: In dit geval is het een verticaal blok, maar volgens mij mag dat niks uitmaken?
 
Advertisement - register to remove this

De enige manier op het niet te laten corroderen is, iets koelvloeistof bij je water te gooien... 1:15 ofzo..., dat is de enige mogelijkheid.

Tevens heb je ook goedjes bij auto-materialenzaken, die dezelfde functie hebben.
 
Volgens mij gaan we een beetje offtopic :W
Ik heb laatst ff stukje geknald en toen gaf hij 120 aan. Meer heb ik nog niet gehad met AC. Hij was wel flink warm maar hij loopt nog steeds. Ik houd 130 aan als max. Bij LC zou ik tussen de 60 a 70 graden zitten :)

Duidelijk voor iedereen? Mooi.. :)
 
Haal met mijn LC op een std cilinder 95°c van het koelwater, gemeten in de cilinderkop sinds ik "gewoon" koelwater gebruik.
Ben bij een scooterzaak speciaal koelwater gaan halen, wat me opviel was dat deze koelvloeistof plakkerig en vettig aanvoelde, in tegenstelling tot het gewone koelwater waar ik mee reed.
Eens dat nieuwe koelwater erin kwam de temp. niet boven de 80°c...
Maar vraag me niet wat er zo speciaal aan die koelvloeistof is, want er staat gewoon "koelvloeistof" op de verpakking, maar de verkoper raadde het me aan dusja...
 
Cipher said:
Ik snap niet waarom een LC op een andere bedrijfstemperatuur zou moeten werken als een AC. Ze zijn, buiten de koeling om, namelijk gewoon hetzelfde; 2-takt. Een LC zou net zo goed als een AC rond de 200 moeten zitten. Onder de bougie natuurlijk. Koelwater van 200 is niet zo een goed idee.

Zo simpel is het niet.

Detonatie hangt o.a. af van de temperatuur in de verbrandingsruimte. Als je onder de bougie meet zit je daar een stuk vanaf. Op dat punt heeft een LC'er al meer warmte afgevoerd dan een AC'er.
Logisch dat je daarom hogere temperaturen meet bij een AC voordat deze gaat detoneren.
 
melf #50 said:
een ac is ook meer afhankelijk van buitenlucht etc. , een LC kun je mooier contstant koelen dan een AC..

Ac heeft toch ook een andere legering van metaal?
de koelribben iig dan.
Zoiets had ik gehoord laatst van een kennis.

de reden was warmteafgifte ofzo d8 ik
 
Back
Top