Prodigys_144 said:nu heb ik een vraagje, kan je gewoon elk soort koelwater erin doen of zijn er ook specifieke merken die echt goed zijn en dat ik die moet pakken ???
dat vreet niet in op men buizen ofzo ??Bart@Sp said:ik gebruik altijd gedistileerd water
Prodigys_144 said:dat vreet niet in op men buizen ofzo ??
Prodigys_144 said:ja dan ga ik dit eruit doen en dan gedistileerd water erin, heb hier nog kannetje staan van 10L, ik heb ook maar gemeten hedusja, hoop dat het kouder word na dit water ...
alvast bedankt
Neos86R said:Maar 82 graden is veelste hoog.
Bedrijfstemp. van een LC cilinder is meestal tussen de 50 en 70 graden.
Daarboven moet je op gaan passen.
Dit is de temp. van het koelvloeistof natuurlijk
Neos86R said:Je hebt bij de bougie gemeten zag ik, dat is bij lc niet zo'n beste manier.
je moet de temp. van je koelwater meten .
Er zit meestal wel een aansluiting op de cilinder kop meestal is het een M8 gaatje.
Joël said:Twee keer fout.
Standaard scooters kunnen met gemak 80 a 90 graden worden, geen enkel probleem. Alleen verlies je bij die temperaturen vermogen, daarom blijven de sprinters/racers vaak onder de 70. Maar hoger is geen probleem.
Je tweede reply: onder de bougie meten is vele malen beter dan koelwater meten op een LC. (Ik kan dit echt niet vaak genoeg zeggen). Het is namelijk veel directer dus je spoort verkeerde afstellingen eerder op.
Shane said:met onder de bougie meten kom je dan toch ook op hogeren tempraturen uit?? omdat je nu de temp van je binnekop meet?
Prodigys_144 said:ja dan ga ik dit eruit doen en dan gedistileerd water erin, heb hier nog kannetje staan van 10L, ik heb ook maar gemeten hedusja, hoop dat het kouder word na dit water ...
alvast bedankt
82 onder de bougie lijkt me prima.Prodigys_144 said:heb gemeten bij bougie, en het was 82 graden .....
volgens mij is dat niet zo goed denk ik...
nu heb ik een vraagje, kan je gewoon elk soort koelwater erin doen of zijn er ook specifieke merken die echt goed zijn en dat ik die moet pakken ???
Temp van je koelwater is mede afhankelijk van het type en grootte radiateur, de hoeveelheid rijwind, de pompsnelheid, etc. Het is slechts een indicatieNeos86R said:Dacht dat als je het koelwater meette dat t preciezer was ... blijkbaar had i kt mis :X
Cipher said:82 onder de bougie lijkt me prima.
Temp van je koelwater is mede afhankelijk van het type en grootte radiateur, de hoeveelheid rijwind, de pompsnelheid, etc. Het is slechts een indicatie
Ik snap niet waarom een LC op een andere bedrijfstemperatuur zou moeten werken als een AC. Ze zijn, buiten de koeling om, namelijk gewoon hetzelfde; 2-takt. Een LC zou net zo goed als een AC rond de 200 moeten zitten. Onder de bougie natuurlijk. Koelwater van 200 is niet zo een goed idee.
Overigens zou de temperatuur van de bougies electrodes rond de 600 moeten. Odner de 500 verbrand niet alle olie volledig, boven de 800 gaat het pingelen.
Met gedestileerd water erin corrodeert de zooi allemaal juist veel harder.Cipher said:Met gedestileerd water voorkom je dat een en ander gaat roesten.