Maximum temperatuur luchtgekoeld?

dartmaster187

Well-Known Member
Ik heb gezocht maar kan het nergens vinden?
Simpel maar toch effectief..
Hoe warm mag een luchtgekoelde cilinder maximaal worden? Mijne zit zo aan de 80 graden wat bij LC toch wel aardig aan het maximum is..
Dus wie kan mij antwoord geven.
Het gaat in dit geval om een 70cc malossi van aluminium.
Bedankt..!!

Greetz :W

P.S: In dit geval is het een verticaal blok, maar volgens mij mag dat niks uitmaken?
 
Advertisement - register to remove this

dartmaster187 said:
Ja ik d8 zelf iets van 120 oid?
Als ik op de tempmeter kijk en de cilinder wordt een beetje warm geeft hij al 80 graden aan. Dan heb ik nog nieteens gereden. Lijkt me stug dat daar de grens ligt?

Dan klopt er iets niet 80 graden is wel erg warm geloof dat tussen 60 en 70 ideale temperatuur is en iets daarboven het minste slijtage geeft...

Maar boven de 80 lijkt mij gewoon niet goed...
 
Mensen antwoord aub gewoon als je verstand van zaken hebt en goed kunt lezen.

De TS vraagt hoe warmt een AC! cilinder mag worden, en bepaalde mensen hier zegen: ik DENK dat 80 graden wel de max is.
Maar 80 graden is ongeveer de maximale temp voor een LC cilinder, AC mag veel warmer worden!
 
paulus 88 said:
Mensen antwoord aub gewoon als je verstand van zaken hebt en goed kunt lezen.

De TS vraagt hoe warmt een AC! cilinder mag worden, en bepaalde mensen hier zegen: ik DENK dat 80 graden wel de max is.
Maar 80 graden is ongeveer de maximale temp voor een LC cilinder, AC mag veel warmer worden!

Richting 180-185.

dan zit je met de temp. wel aardig op zen max volgens mij.

of ik zit er naast,

Pm Melf#50 anders eventjes:P
Die zit in de racerij met AC, die weet het wel 100% zeker;)
 
melf #50 said:
mijn 50cc ac blijft iig tot en met 213 graden nog prima lopen :P

maar houd je max 200/205 graden aan kan het ..

180/185 graden is het mooiste vind ik..
Kijk eens bedankt.
Dit is goeie informatie. Van de rest ook overigens :)
Hartelijk dank, toestrax even een stukje volgas gegaan met me nieuwe HPI en hij was toen 110 graden. Dit was wel flink heet aan de demper te voelen.
Met teller loopt helaas maar tot 150, maar als hij daarop staat laat ik hem gewoon even afkoelen. Wel zo makkelijk en weet ik zeker dat het goed gaat.
Bedankt allemaal :)
 
Cipher said:
Waar en hoe meet je de temp?
Ik meet de temp nu op de cilinderkop.
Echter ik kon er zon koso setje bou kopen waar zon ring in zit die je om je bougie kan draaien. Echter lijkt me dit misleidender dat op de kop. Of meet dit excacter?
Ik heb nu een Stage 6 temp metertje en op de doos staat dat ie tot 150 graden kan meten :)
 
dat ligt eraan bij welke temperatuur hij het beste zijn vermogen afgeeft , maar bij 55 graden is behoorlijk goed iig..

bij een LC kun je beter de temperatuur regelen dan bij AC , lc kun je gewoon met een te grote radiateur gaan rijden en die afplakken als ie teveel koelt , een AC moet je juist zorgen dat ie niet zo warm word , dit kan op verschillende manieren wel wat worden terug gebracht maar niet zo makkelijk soms
 
Back
Top