Maximum score speed replica..

Henk_de_mol

Old skool member
Ik ben wel eens benieuwd wat voor scores er neergezet zijn met een pia speed replica.. Dus de cilinder met losse binnenkop op 80mm as, je kent hem wel...

Dus brand los:P

grtz

Erik

Advertisement - register to remove this

heb wel eens mensen horen zeggen dat de speed replica gewoon gelijk was aan de normale speed zegmaar.

ik wist het niet met zekerheid dus had ik weinig tegenin te brengen.
niet dus.

Over een paar maandjes Bram ;)

Ik was in ieder geval benieuwd aangezien ik al 18.8 @ HPI (V/d Kruijs) heb gehaald en het nu een stuk beter loopt en er nog het een en ander te verbeteren valt. Misschien eerste keer 20+ met Speed Replica dus. Dat het te halen is twijfel ik niet aan, of het mij lukt is een tweede.

Last edited:
jeroen#21 said:
En deze Speed-rep.

Dus dezelfde timingen als de originele Speed ???

Alleen smaller hemd + 80mm as ipv 85mm ??

Of verschillen de timingen veel van elkaar.

Een oud model speed replica had timingen van (uit m'n hoofd) 194 /130, dat is dus gewoon hetzelfde als een gemiddelde speed, alleen waren de spoelpoorten kleiner, de uitlaatpoort niet.

Trouwens gewoon een dik hemd.

ABT said:
Een oud model speed replica had timingen van (uit m'n hoofd) 194 /130, dat is dus gewoon hetzelfde als een gemiddelde speed, alleen waren de spoelpoorten kleiner, de uitlaatpoort niet.

Trouwens gewoon een dik hemd.

Speed rep heeft geen dik hemd of er moeten verschillende versies zijn...

Heb je het dan niet over de Team waarbij iemand losse koppen is gaan gebruiken?

Bij mijn weten heeft de Speed rep ook dikke wand.
Dit staat ook vermeld in de PDF die Malossi bij die cylinder gepubliceerd heeft (Klik, page 14,15,16)

Malossi Website said:
3111584 ALUM.CYL.KIT Ø47,6 pin Ø 12 H2O MHR TEAM REP. mod.-head
WE SUGGEST TO USE crankshaft 53 7600 (RHQ 80mm as dus)
Hierbij staat overigens dus niet vermeld dat je dient te kotteren, bij de Speed dus wel:
Malossi Website said:
3112099 ALUM-CYL. KIT Ø 47,6 H2O 7T MHR TEAM modul-head
INTERVENTI SUL CARTER motore : BARENATURA E RACCORDATURA
Vermoedelijk omdat er vermeld diende te worden dat er met een 80mm drijfstang gereden kan worden, dat ze dat hebben weggelaten?

Edit: als ik er morgen of dinsdag aan denk zal ik het ff opzoeken in de catalogus, daar staat het als het goed is ook in vermeld.

Back