max snelheid

Advertisement - register to remove this

Ik dacht altijd dat die 30km/u was vervallen toen scooters/bromfietsen ook op de weg mochten. Dat je ook gewoon 40-45 binnen bebouwde kom mocht rijden.
Zeg maar als 't fout is..
 
wesley jogrr said:
hoezo ik mag toch altijd 45 rijden maar ik rij iets te snel en stel dat ze me op de rollen zette wat is de max dat ik dan normaal mag gaan 55 of zo?


op de roller kijken ze alleen naar het aantal kw/h


hier is 0.5 toegestaan, maar zien ze 0.6 ook wel door de vingers.

op snelheid, ga ik persoonlijk niet meer uit (jah wel op de weg i.v.b.m. flitsers ect)

wat mijn broer, en mijn kamaraden wel eens deden = scooter gewoon naar het politie bureau brengen, en vragen of ze hem op de roller willen zetten (haal desnoods je verzekerings plaatje eraf)
dan zeggen ze je zo of je strafbaar bent of niet
 
Stefan16 said:
0.6 is gewoon Legaal, je krijgt dan nooit een boete...

Jeppzz idd, 0,7 begint et pas bij... 30 pleuro

Binnen bebouwde kom 30km/h, dr buiten 40 km/h. Dit word afgeschaft btw maar tot dat dat doorgevoerd is moet je je feitelijk aan de snelheid houden.
 
He aerox evo 70, ik had laatst bijna hetzelfde. Ook 60 binnen de bebouwde kom, was zelfs stukje 4 baans weg waar je met de scoot op moet, Achter vito aan met dik 60, kijk achterom zit er een rooie bmw k1100 achter me, maar z'n windschermpje zat me net iets te hoog. Ik dus maar netjes 50 rijden, afslaan, moter komt achter me aan. Ik netjes met 30 een 30 km/h zone in. Dat ding komt me voorbij en houd me gelukkig niet aan. De volgende dag zie ik dat zelfde ding bij het politiebureau staan. Mazzel, als hij me aangehouden had had ik een beste bekeuring gekregen.

Maar wanneer wordt die 30 dan afgeschaft? en word het dan overal 40 of zelfs 45?
 
Het is het vermogen op je achterwiel. De politie rekend dan uit het vermogen dat ze op de roller meten hoe hard je eventueel zou kunnen gaan. Je mag 0.6 kw vermogen hebben.
 
mad max said:
Maar wanneer wordt die 30 dan afgeschaft? en word het dan overal 40 of zelfs 45?


waarschijnlijk word het veranderd om er veel mensen zijn geweest die zeggen van dat het gevaarlijk is om 30 te rijden met auto's naast je die je dan met 60 voorbij komen zetten.

Maar ik d8 dat dit tergelijk ingevoerd zou worden met die vanaf 17 jaar pas bromfietscertificaat
 
Back
Top