Argumenten max snelheid weerleggen naar 70?

Status
Not open for further replies.

Massacre

ThatOneBlack
Hallo

Ik ben opzoek naar enkele argumeten en tegen argumenten naar de stelling: Maximum snelheid van scooters en brommers naar 70km/h(ongeveer ontgrents)

gelieve te vermelden of je er voor of er tegen bent.

Dit is een simpele opdracht voor school om een debat te voeren tussen mij en mijn mede leerlingen.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn persoonlijke argumenten:

Tegen:

Jongeren proberen altijd zo hard te rijden als hun scooter kan (of dat nu 50, 70 of 120 is)

Voor:

Als scooters met 45 op de weg moeten rijden zorgt dit voor gevaarlijke situaties met auto's die 50 mogen rijden (auto's gaan vaak inhalen)
 
Mijn persoonlijke argumenten:

Tegen:

Jongeren proberen altijd zo hard te rijden als hun scooter kan (of dat nu 50, 70 of 120 is)

Voor:

Als scooters met 45 op de weg moeten rijden zorgt dit voor gevaarlijke situaties met auto's die 50 mogen rijden (auto's gaan vaak inhalen)

Dit is wat ik bedoel: Bedankt Bjorn
 
Tegen: Waarom zouden we de maximum snelheid boven de snelheid van het wegverkeer binnen de bebouwde kom leggen. Dit zal ongewenst gedrag (inhalen) en meer risico's meebrengen.

Voor: Het ophogen van de snelheid zal zorgen dat scooters als gelijkwaardige weggebruikers worden gezien ipv van een rijdend obstakel op de rijbaan.
 
Tegen: Waarom zouden we de maximum snelheid boven de snelheid van het wegverkeer binnen de bebouwde kom leggen. Dit zal ongewenst gedrag (inhalen) en meer risico's meebrengen.

Voor: Het ophogen van de snelheid zal zorgen dat scooters als gelijkwaardige weggebruikers worden gezien ipv van een rijdend obstakel op de rijbaan.

Bedankt Bas, zeker die 2de, daar had ik nog niet aan gedacht! En uiteraard, moeten scooters zich gewoon aan de verkeersregels houden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top