manston kop uitdraaien

JoRazZ

Well-Known Member
manston kop afdraaien

eey, ik heb een manston type 2 en daarvan moet de kop worden afgedraaid! weet iemand hier die ervaring met manston cilinders heeft hoeveel de kop moet worden afgedraaid, ongeveer?? en met welke voetpakking ut dan ut beste is? ik weet dat het bij elke scooter anders is maar dan heb ik een indicatie van hoeveel ongeveer!

tis voor mina (verdere setup staat onderin)

alvbast bedankt greetz JoRazZ
 
Advertisement - register to remove this

afdraaien kop manston

wij zegge altijd afdraaien :p
maar ik bedoel het af/uitdraaien van die messing kop zodat de squishwaarde niet zo extreem hoog is!
 
?? de squish is juist niet groot, en is ook niet (naja, niet) te wijzigen met het verbouwen van je kop. De bedoeling van het uitdraaien van je kop is om deze een grotere inhoud te geven. Standaard is deze namelijk te klein om onze standaardbenzine te kunnen gebruiken zonder detonatie te krijgen.

Je kop moet dus meer inhoud krijgen, en je squish stel je daarna af mbv je voetpakking(en).
 
Re: afdraaien kop manston

Originally posted by JoRazZ
wij zegge altijd afdraaien :p
maar ik bedoel het af/uitdraaien van die messing kop zodat de squishwaarde niet zo extreem hoog is!


Tsah zo zal je manston lang draaien... |(

Beter zou je eerst met een wat tammere cilinder experimenteren alvorens je hiermee begint...
 
Re: Re: afdraaien kop manston

Originally posted by Wille
Tsah zo zal je manston lang draaien... |(

Beter zou je eerst met een wat tammere cilinder experimenteren alvorens je hiermee begint...
dit is ook onzin natuurlijk.....

Je kan bijvoorbeeld eens naar een evo of speed kop kijken, ter vergelijking. De speed staat dan nog wel vrij hoog op de compressie maar dat is wel goed-:-
 
Re: Re: Re: afdraaien kop manston

Originally posted by dani
dit is ook onzin natuurlijk.....

Je kan bijvoorbeeld eens naar een evo of speed kop kijken, ter vergelijking. De speed staat dan nog wel vrij hoog op de compressie maar dat is wel goed-:-

Heb je volledig gelijk in, echter is dat niet wat ik zei...


Ik zie het zo, iemand die zegt: "ik ben 16 jaar, heb eerst 2 jaar snelle puch gehad, nu is het tijd voor het echte werk!! "

zie ik niet met een manston setup rijden, omwille van te weinig aarvaring in het verkeer en omwille van dat deze persoon gewoonweg nog niet goed weet waar hij mee bezig is....


Daarom zou ik zeker aanraden om met een tammere setup te starten en langzaam op te bouwen...
 
hmm, jah...onder af draaien en uitdraaien versta ik ook wat anders.

je moet alles in zn geheel uitliteren, dan kun je berekenen hoeveel mm eruit moet draaien

bij een manston 1 wat je uitdraait +/- 1mm dacht ik.. moet je maar even berekenen (kan zijn dat het minder is:)) diameter van de kegel (verbrandingsruimte) moet 1 mm groter zijn.

compressieverhouding moet ong. 1:15 staan, als je NIET met hoge octaan benzine gaat rijden
 
okeey thanx! tis toevallugh ook niet me eerste cilinder onder de sr hoor! heb ook 70mhr gehad en hebo alu...DAARVOOR had k 2 puchies!
maah dat ging gewoon niet hard genoeg! Manston moet wel snel gaan!! en omdat manston enige cilinder is waarbij je de kop moet aanpassen.....wil ik wat info

maar kga dese week wel ff naar twins! dus t komt wel goed!

iig thanxx
 
Als je naar Twins gaat, had je het hier niet hoeven vragen hoor :) Anthony draait hem dan gewoon uit... De manieren van uitdraaien [vorm verbrandingskamer] verschillen vaak wel per tuner...
 
Ik heb zelf nu ook een manston (1) gekocht, 2de hands. Nu ben ik dus opzoek geweest in Zeeland naar dealers en tuners die koppen afdraaien.

Poppe zou het voor mij willen doen maar ivm aansprakelijkheid wil hij van mij de maten weten.

Is er iemand die mij deze duidelijk kan geven, het is een manston voor mina. horz.
 
Hier een uitgedraaide Manston2 70 verbrandings-kamer Mina Horz;

mr2minakop.JPG
 
Originally posted by RobvdZande
Hier een uitgedraaide Manston2 70 verbrandings-kamer Mina Horz;
PIC

Is dit normaal dat die oppervlakte zo ruw is? Ik weet wel dat ik een stuk gladder draai. Of komt het misschien omdat het niet recht gedraait word ofzo? Ziet er niet mooi uit iig.
 
Back
Top