Manston 2 kop uitdraaien

Aerox-tuning

Well-Known Member
Ik post dit voor een vriend van me die graag uitleg wil over het uitdraaien van de binnenkop van een manston 2 om detonatie met euro 98 te voorkomen. Graag zoveel mogelijk (zinvolle) info neerzetten

tnx alvast :D
 
Advertisement - register to remove this

Het heeft niet echt met het uitdraaien v/d kop te maken, maar het is wel info i.v.m de Manston ;)

Je kan ook gaan werken met octaanboost, om detonatie te voorkomen
 
volgens mij wordt gewoon je kop iets groter uitgedraaid, meer volume gemaakt, zodat de compressie wat kleiner is zodat je minder snel kans hebt op detoneren...dacht ik zo :W
 
Henkhuissie said:
volgens mij wordt gewoon je kop iets groter uitgedraaid, meer volume gemaakt, zodat de compressie wat kleiner is zodat je minder snel kans hebt op detoneren...dacht ik zo :W

Klopt helemaal :!
 
je moet nu het volume van je verbrandingskamer dus uitrekenen, om daarna je compressieverhouding te bepalen.

En daar kun je uithalen hoeveel je moet uitdraaien, ik geloof dat dat nog geen halve mm was.
 
Je squishband breder maken gaat meestal niet (dan moet er materiaal bij), dus maak je de rest van de verbrandingskamer maar wat groter.
 
Weinig aan toe te voegen denk ik, wat hier wordt gezegd lijkt me duidelijk.
Mijn kopje is ook door IS-tuning gedaan.

@ TS
Wil jij of die vriend dit zelf gaan doen?
 
Dan kan je het beter aan die persoon zelf vragen vind ik, want niet iedere tuner doet het hetzelfde en iedere tuner heeft zijn eigen manier.
 
ABT said:
Je squishband breder maken gaat meestal niet (dan moet er materiaal bij), dus maak je de rest van de verbrandingskamer maar wat groter.

Ik bedoelde helemaal nieuw, uit een zelfgedraaide blanke:)

Is het volume van de standaard kop gewoon te klein?
 
Squishband is juist te breed, volgens mij zou je ook de squishband smaller kunnen maken, dan word je volume automatisch groter. Alleen nog ff kijken of je met de afstand bougie-zuiger een beetje schappelijk uitkomt.

@ TS, het heeft geen nut om dingen te vragen waar je toch weinig mee kunt. Of je brengt het weg, of je koopt een andere cilinder. Het had nuttiger geweet om te searche voor je maat voordat hij die cilinder kocht, dan achteraf een topic te maken.
 
$aint said:
Ik bedoelde helemaal nieuw, uit een zelfgedraaide blanke:)

Is het volume van de standaard kop gewoon te klein?

Het lijkt me wel anders zouden ze er niks halen om met 98 te kunnen rijden.

En Blom heeft gelijk:)
 
Back
Top