Hi, De huidige Vsnaar (Piaggio Origineel) is nieuw, bij de 7900 km had ik mijn brommer een beurt gegeven en heeft nu bijna 8300km opstaan.wat is het uitgangspunt? rij je nu met een oude, reeds gesleten of versleten snaar? (dan kan bijna elke nieuwe snaar al verbetering brengen)
ik denk dat specifiek deze snaar meer voor een opgevoerde scooter bedoeld is, maar misschien hebben andere er echte ervaring mee?
Hij trekt gewoon sterk op en heeft geen last tegen helling op. Ik merk dat die snel trekt met de multivar.hoe is het toerenverloop (draait hij erg rustig/zwaar op topsnelheid en stort in bij wind tegen/helling op? of brult ie daar makkelijk tegenin/op?)
Ja naja, ik weet al dat die met 7.5 1 a 2km harder gaat, maar trekkracht daalt. Dus dacht als die 7.2 met een Malossi vsnaar gecombineerd wellicht dezelfde uitslag zou kunnen halen.ik vraag het omdat ik momenteel (met een Kymco Agility Euro 4) ook zoekende ben met een Power1 vario (voordeligere sport-vario dan malossi of polini) naar het juiste gewicht rollen: de lichtste van de meegeleverde 7,5 8,5 en 9,5 (dus de 7,5) waren al te zwaar reed net zo traag als standaard en liep op top erg rustig en stortte in zodra er een zuchtje wind stond of een stoeptegel omhoog stond.
Een goedkoop setje 6,7 lijkt nèt iets te licht: trekt goed op, maar gonst op top van de toeren, waarbij hij trouwens niet wijkt voor windkracht 4 pal tegen.
ik ga als volgende stap/test de 6,7 en 7,5 mixen en kijken wat dat oplevert.
misschien zou jij juist eens 7,5 kunnen proberen?
Maar zou Polini vsnaar dan wel een verschil laten zien met mijn setup?als je de juiste rollen wil vinden , kan je een test setje kopen , ik heb er 2 van Stage 6.
tevens zijn Malossi Vsnaren waardeloze snaren , beter Polini nemen.
Nee, zelfs langzamer waarschijnlijk. Origineel is t beste. Heb je 7.5 geprobeerd dan? Lijkt me sterkt dat je trekkracht opmerkend minder word door 0.3grJa naja, ik weet al dat die met 7.5 1 a 2km harder gaat, maar trekkracht daalt. Dus dacht als die 7.2 met een Malossi vsnaar gecombineerd wellicht dezelfde uitslag zou kunnen halen.
Post automatically merged:
Maar zou Polini vsnaar dan wel een verschil laten zien met mijn setup?
Naja zag het via JoeySchaar, maar nog niet geprobeerd tho. Wellicht in sep, dan laat ik er gelijk 7.5 gr rollen in stoppen tijdens een beurt.Nee, zelfs langzamer waarschijnlijk. Origineel is t beste. Heb je 7.5 geprobeerd dan? Lijkt me sterkt dat je trekkracht opmerkend minder word door 0.3gr
Met nadruk op GEHAD, malossi snaren waren 10 jaar terug nog altijd de beste keus op de snelle setups. Inmiddels is dat heel anders. Je hoeft me niet te geloven natuurlijk maar zelfs de Delta Clutch van tegenwoordig is gewoon om te janken. Pak je die van 10jaar geleden dan heb je goud in handen. Maargoed Rank1 zal vast meer getest hebben dan ikzelf en Dennis van DDL gecombineerd op de testbank met en zonder blokkering dus vooral lekker Malossi snaren kopen en het raar vinden dat het niet goed draaitik heb ook mhr setup gehad dus praat geen onzin.malossi maakt de beste spullen.slippende snaar?snaar inrijden ook "warm" rijden en sterker drukveer monteren,problem solved.polini ceramic coating is ook slecht eet je snaar op.
Polini keramische overrange vreet inderdaad snaren, weet je ook waarom die snaren vreet wijsneus?Met nadruk op GEHAD, malossi snaren waren 10 jaar terug nog altijd de beste keus op de snelle setups. Inmiddels is dat heel anders. Je hoeft me niet te geloven natuurlijk maar zelfs de Delta Clutch van tegenwoordig is gewoon om te janken. Pak je die van 10jaar geleden dan heb je goud in handen. Maargoed Rank1 zal vast meer getest hebben dan ikzelf en Dennis van DDL gecombineerd op de testbank met en zonder blokkering dus vooral lekker Malossi snaren kopen en het raar vinden dat het niet goed draait
Top, dit is wat ik nodig had. Ik zal eens kijken, want mijn Zippie gaat nu 49 GPS prima snelheid, maar ja als die met een ander grammage rollen ietsje harder kan, waarom niet. Maar qua toerenverloop, rijdt ie prima dan? Optrekken ook prima? Als je een helling op gaat bijv.Ik heb laatst 7,5 g rollen gemonteerd icm de originele variobus + de Multivar in een Zip iget. Hij gaat daarmee toch 2 tot 3 km harder dan met 7,2 g rollen. Qua acceleratie maakt het voor mijn gevoel niet uit, snel wordt ie toch niet.
56 op de teller is het meeste wat ik er nu uitgeperst krijg icm een 5k km oude snaar.
Niet echt veel nee. Alleen merkte ik het wel lichtjes als ik steile heuvels opging(de limburgse variant). Bij de 7.5 gram rollen wilde het toerenverloop soms nog wel inkakken bij heel steile stukken wat ik niet had met de 7.2 gram rollen.Tsja, een 50cc iget is sowieso niet echt krachtig. Voor mijn gevoel verandert er buiten die paar kilometer extra niet veel met 7,5 gram rollen tov 7,2 gram rollen.
Ik merk dat ie bij een steile heuvel met 7.2 gr rollen maar 40 gaat, optrekken doet die prima. Had eerder aangegeven, dat die tot zn top ging op steile heuvels, maar deed nooit vol gas.Niet echt veel nee. Alleen merkte ik het wel lichtjes als ik steile heuvels opging(de limburgse variant). Bij de 7.5 gram rollen wilde het toerenverloop soms nog wel inkakken bij heel steile stukken wat ik niet had met de 7.2 gram rollen.
ik kan niet met zekerheid zeggen welke van de 2 sneller aanvoelde. Ik had bij de 7.2 gram rollen ook nog een malossi luchtfilterelement erbij gezet.