Malossi trekveren minarelli sterktes

Huzz

020
Ik vroeg me af wat de sterktes waren van malossi trekveren voor Mina blokken en of hoeveel +RPM per kleur is.

Je hebt de volgende kleuren:

Wit-groen-geel-rood-blauw

(Ik wil een gele drukveer halen welke setje kleur trekveren zou het beste hiervoor zijn?)

Setup:
malossi vario
Std koppeling
Dellorto 17,5mm
50cc std cilinder
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou pas de trekveertjes veranderen als je voelt dat deze in de weg staan om je top snelheid te halen. Wat ik hiermee bedoel is als je volgas rijdt voel je dan dat hij na een tijd daalt in toeren? (Trekt hij niet meer op). Ik had dit voor op mijn 70cc dr je voelde hoe hij sneller wou gaan maar stopte met optrekken en schoot me naar voor.
 
Heb op dit moment al een wit drukveer inzitten maar die werkt niet optimaal daarom dat ik een gele ga halen
Ik denk eerder dat je de rollen moet af stellen want de Malossi witte drukveer is sterk genoeg voor deze setup.
Maar als je niks te doen hebt en tegen een beetje stress en teleurstellingen kunt,
dan heeft die te sterke gele drukveer toch wat nut.
Malossi geel is voor middeltoerige setups, de setup die je toont is een laagtoerige setup.

De afstelling van de transmissie begint bij de drukveer en het afstellen van de shim,
daarna komen de rollen.
 
Last edited:
Ik zou pas de trekveertjes veranderen als je voelt dat deze in de weg staan om je top snelheid te halen. Wat ik hiermee bedoel is als je volgas rijdt voel je dan dat hij na een tijd daalt in toeren? (Trekt hij niet meer op). Ik had dit voor op mijn 70cc dr je voelde hoe hij sneller wou gaan maar stopte met optrekken en schoot me naar voor.
Denk dat jij Druk en trekveren door elkaar haalt , en te sterke drukveer reduceert Topsnelheid , omdat de Vsnaar niet geheel onderin komt .
Je met wel hele sterke trekveren hebben dat je niet op topsnelheid komt ,, dat zou kunnen maar dan blijf je zeer hoog toerental houden, dat de koppeling de gehele tijd slipt , maar dan ben je in No Time van je Segmenten af.
 
Back
Top