Ah, the concept of “slow build”! It’s often associated with gradual progress or development. Whether it’s constructing a physical structure, learning a new skill, or nurturing a relationship, the idea is that quality results take time and patience.
@Tim Ark Maar wel een stukje prijziger, daarentegen met de juiste set-up ga je dan ook over de 40 PK heen; zit helaas niet in mijn spaarvarkentje en doe niet voor niets een slow build .
@Brute-Force 34 PK is mijn doel, alles meer is luxe.
Better Safe then Sorry .. als je het uiterste uit de kan wil halen ... moet je niet gaan huilen als het kapot knalt .
En die paar Pony`s meer of minder merk weinig van in deze Range ...
Wil je een X serieus gaan Banken : https://thunderracing.be/
Succes .. en hou ons op de hoogte .
Ik ga niet tot het uiterste en wil gewoon een mooi project hebben waar ik met plezier aan kan werken. Gewoon eenmalig een eigen monstertje bouwen tussen alle drukte door en er lekker van genieten. Voor nu is het een krukas opzoeken die geschikt is en even kijken of er dan een aanbieding komt een deze maanden.
@Tim Ark Maar wel een stukje prijziger, daarentegen met de juiste set-up ga je dan ook over de 40 PK heen; zit helaas niet in mijn spaarvarkentje en doe niet voor niets een slow build .
@Brute-Force 34 PK is mijn doel, alles meer is luxe.
Ik kan uit ervaring vertellen dat je met 34pk meeeeeeeer dan genoeg plezier gaat hebben. Maar waar wil je het onder monteren? Want een minimaal verlaagde Zip op standaard wielbasis is het vrij pittig hoor sowieso waar je het onder hangt trouwens. Vergeet in elk geval je frame niet flink te verstevigen, voor die op de bank dubbelvouwt. Vergis je er niet in en koop een fatsoenlijk pak en helm.
Mijn eigen veiligheid bespaar ik niet op, hoewel ik van een stevige adrenaline kick hou, maar ben niet de persoon die roekeloos wil doen en neem ook wel de tijd om het goed onder controle te leren krijgen. Ik heb geen race-ervaring en zoek dan ook wel de dagen op zodat ik kan oefenen, degelijke bescherming hoort daar dan ook bij.
Wat betreft frame sta ik open voor de gedachte om hem op maat te laten maken.
Duurt nog wel even voordat dit compleet is, volgende maand eerst de krukas waar ik naar zoek en in de hoop dat ik nog ergens een korting kan pakken. Mocht er geen leuke aanbieding zijn dan bestel ik mogelijk eerst wat andere onderdelen. Doordat ik de spullen los bestel ben ik natuurlijk wel duurder uit dan een compleet pakket, dus een beetje geduld hebben kan geen kwaad.
Maar zonder twijfel gaan we wel een keer samen rijden en komen elkaar anders wel op een baan tegen. EDIT 02:10 / Ik probeer mijn budget wat ik kan besteden iets te verschuiven zodat het sneller gaat.
---
PS: Ik heb WB nog een mailtje gestuurd met de vraag of hij de krukas online gaat zetten, maar heb nog geen reactie gekregen na een aantal dagen. Ik ga ervan uit dat het contactformulier niet goed werkt of dat het te druk is, dus zal wel even bellen deze week. Volgens mij was er ook een filmpje van hem dat het erg druk was en dat hij bezig is met extra personeel en eventueel zijn baan opzeggen om full-time te gaan. Jos heeft hem er ook niet opstaan. Even een mailtje naar e-mailadres buiten het contactformulier om verstuurd naar WB.
Een frame laten bouwen word duur grapje. Maar wil je een sprintframe of complete scooter? Ligt natuurlijk aan welk malossi carter je hebt die van Piaggio of Minarelli. Dan vanaf daar beetje bedenken wat voor style je wil. Ik vond de zipjes voor het circuit vanaf dat ik 15 was al helemaal geweldig dus daar heb Ik er belachelijk veel van gehad en verbouwd. Dus zo moet je beetje bij beetje je eigen ding bouwen en zeker niet kijken naar wat andere vinden.
Weet in Duitsland iemand die een origineel Zip sp frame heeft gekopieerd maar dan in aluminium.
Weet niet of die dat met andere frames ook doet maar dat is een dikke optie.
Voor sprintframe moet je eens kijken op insta en dan Zanetti opzoeken ook mooi spul, beide prijzig maar mooi haha
Ik kijk gewoon nog niet te ver vooruit en zie wel wat er komt, eerst maar de basis hebben en na het krukas de vertanding en deksels. Als dat binnen is kan ik een beetje aan de slag en dan komt pas de ontsteking en carb.
Wat betreft in waarde stijgen maakt mij niet zoveel uit, het is niet de bedoeling om het weg te doen.
PS: Prijs van de cilinder is inmiddels al flink omhoog gegaan, dus heb geluk gehad met de preorder.
Mijn advies is : kijken wat je wensen zijn , en verder denken voor de toekomst , stel : je gaat nu onderdelen kopen wat straks niet in je Set Up plan past ,, dat is zonde , en weggegooid geld ,
Bepaalde onderdelen zoals de krukas zijn vrij simpel en geven weinig keuze, Malossi kan de 16000 aan dus die wil ik. Tandwieldeksel en carterdeksel heeft verder ook geen keuze en is gewoon bestellen als ik een aanbieding vind.
Overbrenging heeft geen prio omdat ik hem eerst op BHP gemeten wil hebben in het begin. Voor de carb en ontsteking zijn wel mogelijkheden en die wil ik beter begrijpen (persoonlijke wensen die meespelen). WHP komt later wel weer aan bod voor mij.