Malossi mhr sport cilinder?

angerb0y

Well-Known Member
Heyy mensen volgens mij heb ik het hier al is een keer eerder over gehad maar had tog nog een vraag, heb thuis een Malossi mhr sport cilinder 50CC liggen, ( nieuw in de winkel rond de 360-410 euro geloof ik met zuiger en alles erbij.

nou is mijn vraag: ik heb een runner sp50 2010, 860km op gereden, vario ring eruit. die malossi cilinder is 1 maand oud maar zo goed als nieuw hijs al helemaal nagekeken en hij is nog helemaal gaaf van binnen en van buiten dus daar is niks mee aan de hand. maar is het verstandig om zon cilinder onder mn nieuwe runner te zetten want dan zou ik ook een nieuwe uitlaat nodig hebben ( dat is opzich geen probleem) en dan zou die ongeveer goed afgesteld 100+ gaan.
hij gaat nu ongeveer 70 op een normale weg. is dat een groot verschil kwa rollerbank boete??? en als ik die cilinder eronder zet, heb ik dan mischien ook een nieuwe krukass nodig? volgens mij niet tog? want het is 50cc. mischien wel drukveren? THANKS!

en als ik er gewoon de goede onderdelen onderzet dan gaat het tog niet snel verrot ofzo?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ye i know i know, maar dr70 rpm heeft veel betere prestaties en trekkracht :D and i like that (A) als je het doet doe het dan goed :P
Je rijd op een scooter die nog begrensd is op zijn uitlaat... dan heeft een DR70rpm betere prestaties ja. Als je je uitlaat ontgrensd of een andere uitlaat koopt zal dit verschil al een stuk minder worden.
 
Een stuk minder, maar nog steeds groot genoeg.
Ik heb ook altijd met alleen vario ring eruit gereden, en daarna de overstap gemaakt naar een Yasuni R + 70/80cc Metrakit.

En als hij ze uitlaat wilt houden, mocht hij ze scooter ooit weer moeten begrenzen dan moet je daar eerst weer een prop in lassen.
Dit was voor mij ook de achterliggende gedachte.
 
Misschien denk ik heel kort maar, als je dan ook nagaat dat je een een dikke 300 euro uit geeft voor een setup op scooter en dan gaat lastig doen om een propje dat je voor een 10tje er weer in kunt laten lassen waarom zou je het dan niet doen? Daarbij moet ik ook zeggen dat ik naast de yasuni r ook positieve reacties heb gelezen over de doppler s3r, die zelfs iets hoogtoeriger zou zijn ;)
 
Dat is natuurlijk ook zo, maar de TS wilt niet ontgrenzen hij wilt opvoeren.
Dus dan kunnen mensen wel blijven roepen: ontgrens die pijp.
Maar hij wilt waarschijnlijk sneller dan de gemiddelde opgevoerde scooter.

Voor mij was de bij reden dat de originele Zip SP uitlaat 330 euro kost, en ik deze graag origineel wou houden, dus ook de prop.
En dat ik ook harder wou.
Heb al op talloze ontgrensde scooters gereden, scooters met Yasuni R's gereden, maar als je er dan één hebt met een DR70 merk je toch wel duidelijk verschil.
 
Dat is natuurlijk ook zo, maar de TS wilt niet ontgrenzen hij wilt opvoeren.
Dus dan kunnen mensen wel blijven roepen: ontgrens die pijp.
Maar hij wilt waarschijnlijk sneller dan de gemiddelde opgevoerde scooter.

Voor mij was de bij reden dat de originele Zip SP uitlaat 330 euro kost, en ik deze graag origineel wou houden, dus ook de prop.
En dat ik ook harder wou.
Heb al op talloze ontgrensde scooters gereden, scooters met Yasuni R's gereden, maar als je er dan één hebt met een DR70 merk je toch wel duidelijk verschil.

precies tinus :D, ik wil gewoon mijn uitlaat helemaal std bewaren voor als ik em weer nodig heb, en dat ontgrenzen.. boeie mn vario ring is eruit en ik wil gwoon hard gaan en snel optrekken dus vond ik dat wel een leuke setup :D iniedergeval bedankt mensen en ik begrijp de reacties :)
 
Dat is natuurlijk ook zo, maar de TS wilt niet ontgrenzen hij wilt opvoeren.
Dus dan kunnen mensen wel blijven roepen: ontgrens die pijp.
Maar hij wilt waarschijnlijk sneller dan de gemiddelde opgevoerde scooter.

Voor mij was de bij reden dat de originele Zip SP uitlaat 330 euro kost, en ik deze graag origineel wou houden, dus ook de prop.
En dat ik ook harder wou.
Heb al op talloze ontgrensde scooters gereden, scooters met Yasuni R's gereden, maar als je er dan één hebt met een DR70 merk je toch wel duidelijk verschil.

Ik riep helemaal niet dat hij zn pijp moet ontgrenzen, maar gewoon eerst eens een Yasuni R moet monteren en goed afstellen. Gaat dit nog niet hard genoeg, kan hij altijd nog een DR kopen, de uitlaat is er gewoon goed voor namelijk.
 
Dan mijn excuses, dan heb ik je echt verkeerd begrepen.
Maar misschien heeft hij al is op een scooter gereden met een Yasuni R en weet hij al wat deze pijp doet.
Zo niet, dan raad ik wel aan om inderdaad eerst is met een Yasuni R te beginnen.

Maar ik weet niet in hoeverre hij een beginner is betreft rijvaardigheden.

Yasuni zal je in ieder geval lekker mee optrekken en toch 75 echte pakken.
DR70 erbij, tja dan ga je waarschijnlijk 90 echte km's rijden en behoorlijk hard optrekken, maar dat is als beginner echt niet aan te raden!!
 
Ik vind 860km op een nieuwe scooter nog niet echt ervaren iig. ;)

er staat nu 1000 kilometer op mn eigen scooter maar ik heb al talloze keren op andere scooters gereden ook met Yasuni-r erop. en ja dat rijdt zeker lekker snel maar ik wil gewoon gelijk een 70 cc erbij :) ik wil echt hard optrekken, en een paar duizend kilometer verschil gaan mijn gedachte echt niet veranderen hoor :P :)
 
Dat hij eerst nog maar wat meer rij ervaring op moet doen voordat hij met een 70cc en de hele mikmak moet gaan rijden. Waarschijnlijk heeft hij dit nog lang niet genoeg (ook al zal hij zelf denken van wel).

En ik heb nooit wat gezegd over dat hij ergens achter gaat komen ofzo.. spNk zei dat hij er nog wel achter gaat komen dat die ''paar'' duizend km verschil in rij-ervaring niets uitmaken.
 
Maar wat ik dan niet snap, waar staat hoeveel rij ervaring deze jongen heeft.
En daar doel ik dus op, ook al staat er op deze scooter 1k.
Misschien heeft hij al vanaf ze 13e puchjes gereden en is dit ze eerste echte nieuwe scooter.

Maar als hij nog maar weinig heeft gereden, ja dan ben ik het met jullie eens.
Dan is het gewoon verstandig om eerst rustig te beginnen.
 
oke gozers:P ik ben bezorger bij de bezorgbeer dus rij 4-5 keer in de week 5 uur per keer op een scooter, mischien is dat geen 70cc maar ik ben echt wel snel gewend hoor :P en ik ben geen mongol die stoer 130 op het fiietspad zou gaan ofzo. en ja ik weet wat jullie nu denken: jaa dat zeg jij en dat zegt iedereen. maar nee. en begrijp me niet verkeerd ik begrijp het van jullie kant ook wel want er zijn zoveel maloten die er niks van weten en dan ineens een brute setup kopen en rijden als een mongol. etc etc dus no offence en thanks tinus :)
 
Back
Top