Malossi mhr sport cilinder?

angerb0y

Well-Known Member
Heyy mensen volgens mij heb ik het hier al is een keer eerder over gehad maar had tog nog een vraag, heb thuis een Malossi mhr sport cilinder 50CC liggen, ( nieuw in de winkel rond de 360-410 euro geloof ik met zuiger en alles erbij.

nou is mijn vraag: ik heb een runner sp50 2010, 860km op gereden, vario ring eruit. die malossi cilinder is 1 maand oud maar zo goed als nieuw hijs al helemaal nagekeken en hij is nog helemaal gaaf van binnen en van buiten dus daar is niks mee aan de hand. maar is het verstandig om zon cilinder onder mn nieuwe runner te zetten want dan zou ik ook een nieuwe uitlaat nodig hebben ( dat is opzich geen probleem) en dan zou die ongeveer goed afgesteld 100+ gaan.
hij gaat nu ongeveer 70 op een normale weg. is dat een groot verschil kwa rollerbank boete??? en als ik die cilinder eronder zet, heb ik dan mischien ook een nieuwe krukass nodig? volgens mij niet tog? want het is 50cc. mischien wel drukveren? THANKS!

en als ik er gewoon de goede onderdelen onderzet dan gaat het tog niet snel verrot ofzo?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

omdat als het goed rijd het ongeveer 14.000 toeren draait en het spul dan zo versleten is..
10 km is overdreven want er wordt ook mee geraced enzo :)

maar het is wel een slijtage gevoelige cilinder mits het af is gesteld met de juiste onderdelen..
en standaard uit de doos zal het niet zo super hard beuken..
 
hmm ok, dus het is beter als ik er een dr70 rpm onderzet inplaats van die mhr cilinder? :), zoja wat heb ik dan allemaal nodig? : DR70 RPM, Nieuwe uitlaat ik dacht zelf aan stage 6 pro, mischien nieuwe carb? of is die al groot genoeg in een runner zoals vincent zei?.
 
DR70 met een Yasuni R zou ik pakken.

Carburateur is onder een Runner al een 17.5, dus goed genoeg!

En dan nog rolletjes, drukveren, trekveren, sproeiers om het geheel af te stellen.

Veel beter voor op straat.
 
ok, dus andere carb en krukas is niet nodig? mn runner heeft nu 900 km op de teller staan dus alles is nog redelijk vers :), yasuni-R ja dat zou ik kunnen doen ja, al had ik wel gelezen dat onder zon dr70 rpm een stage 6 pro ook aanbevolen was. ik kijk wel ff :) dan verkoop ik gewoon die mhr cilinder lekker voor 100 euro ofzo en dan haal ik zon dr70rpm :D :)
 
btw ik zat te denken aan deze setup, hij wordt ook aanbevolen op de dr70 website :

Piaggio:

Zeer goede prestaties, voordeliger

DR70 RPM, 19mm, Yasuni R, Malossi vario, Stage6 koppeling


alleen dan mischien de yasuni vervangen door stage6pro omdat die ietsje beter wordt aangeschreven :D
 
Tja dat is één mening.
Ik ben van mening dat Stage 6 (op een aantal dingen na natuurlijk) rommel is.
Als uitlaat zou ik altijd gewoon een R pakken als je met een DR70, Hebo/Stage 6 koppeling, 17.5mm rijd. (die 17,5mm heb je toch al)

Malossi Vario zal een iets beter toerenverloop hebben, maar de standaard vario van Piaggio is al gewoon goed genoeg voor op straat hoor!
19mm zuipt alleen maar wat meer, en je gaat er niet veel harder door.

Mocht dit dus voor jou nog niet helemaal goed rijden, dan zou ik liever dat geld van die 19mm, krukas, en vario in een goede tune beurt en afstel beurt op de testbank steken.

Als je dan toch het geld uit wilt geven.
 
Back
Top