Malossi MHR of Hebo manston replica of Athena for race??

hardstyler_666

Well-Known Member
Van de zomer wil ik gaan opvoeren. Ik zoek een cilinder om zo hard mogelijk mee te blazen. Maar echt veel geld heb ik niet dus zoek een beetje in een iets lagere prijs klasse.

Zelf heb ik deze cilinders in gedachten:

Malossi MHR 70 cc
Hebo manston Replica 70 cc
Athena for race 70 cc

Na aanschaf wil ik de cilinder gelijk laten tunen.

Welke kan ik het best nemen volgens jullie??
En met welke bereik je ongetuned het meest en met welke na het tunen??

Welke zal het langste meegaan en heeft weinig kans op vastloper. Welke slijt het minst snel??

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Advertisement - register to remove this

uuh Hstyler, ik denk dat je teveel let op de naam van de cilinder, dit zegt volgens mij verder geen drol

wel natuurlijk als je em vergelijkt met een echte manston.
Hebo NG ( wat betekende NG ook alweer) is gewoon een soort van middelklasse cilinder van hebo, terwijl de athena for race (vlinder) de snelste is van athena

hiermee bedoel ik dat je als er een athena replica zou bestaan, je 2 replica's niet met elkaar kan vergelijken omdat ze allebei replica in de naam hebben....
 
Athena is voor zo ver ik weet een een merk dat qua cilinders verband houd met Eurokit en Hebo. De Athena Racing cilinder is namelijk gelijk aan het oude topmodel van Hebo, de Hebo Racing. Het andere model van athena is gelijk aan de oude Hebo Alu 70 van Hebo. De Hebo NG is is de opvolger van die Hebo Alu 70, hij heet ook gewoon Hebo Alu 70 het enige verschil is dat er in het typenr aan een eind een N staat.

NG is geen officiele naam, het is een bijnaam en het staat voor "Nieuwe Generatie", "New Generation", "Next Generation", het is maar hoe je het wilt noemen. Ik dacht altijd dat Manston Replica ook geen officiele naam was maar dat weet ik niet zeker.

Eigenlijk is het dus gewoon een Hebo Aluminium 70 nieuw model.
 
Originally posted by Boyd
Die verwachting is gebaseerd op wat ik weet van de timing van de spoelpoorten, het oppervlak en de richting. Natuurlijk is dit ook aan te passen maar bij een NG is dit minder werk (tijd=geld). Ook heeft een athena een vaste verbandingskamer terwijl een NG een losse verbandingskamer heeft,dat maakt de cilinder weer wat beter geschikt voor topprestaties. Als je alles op alles zou zetten denk ik dat de prestaties ongeveer op een gelijk niveau eindigen, als je het binnen proporties wilt houden verwacht ik meer uit een NG te halen.

Verhelderend stukje Boyd! :)
 
Scootparts gebruikt zoieso niet voor alles originele namen, originele namen van malossi worden ook niet genoemd @ schrootparts, daar noemen ze de MHR een Team cilinder en een MHR team noemen ze daar een Speed cilinder....
 
Waarom een goedkopere cilinder en die direct laten tunen voor een hoop geld. Kan je beter een duurdere cilinder pakken met --> ietsje <--- mindere prestaties (untuned) maar met een veel mooiere zuiger ed.
 
Originally posted by Xander
Waarom een goedkopere cilinder en die direct laten tunen voor een hoop geld. Kan je beter een duurdere cilinder pakken met --> ietsje <--- mindere prestaties (untuned) maar met een veel mooiere zuiger ed.

Dat is nou net waar ik heel dit topic ook over zat te denken.
Iedereen is het wel eens dat de Athena Racing untuned meer vermogen behaald dan de Hebo Manston Replica (NG) untuned.

Dan ga ik toch liever denk ik voor de athena. Gewoon omdat deze dus untuned meer prestatie leverd.
En ja ik wil de cilinder na aankoop laten tunen. Maar ook dat kost een hoop geld, wat ik mischien toch net tekort ga komen.

En Xander welke cilinder had je in gedachten dan??
 
Originally posted by hardstyler_666
Trouwens even tussendoor.
Bestaat er een mhr 70 cc lc???

Ik ken deze nergens vinden. Iedereen heeft het hier maar over de mhr replica maar nog niemand heeft het over deze cilinder gehad.

In nederland heet deze de Malossi MHR Team 70cc LC
In italie enzo heeft die gewoon MHR70 LC
 
Originally posted by nardo-
In nederland heet deze de Malossi MHR Team 70cc LC
In italie enzo heeft die gewoon MHR70 LC

Zoals ik al zei :D

Als je de kosten van een athena (vlinder) en tunen (even uitgaan van 3br-tuning a 75 euro) bijelkaar telt kom je uit op ongeveer 300 euro (afgerond)

voor dat geld heb je een Team cilinder of andere snellere cilinder met (weet niet veel over athena wand) denk ik een sterkere wand en dus een langere levensduur.. en hij is uiteraard sneller
 
Dat zou ik idd ook doen, er zitten naar mijn mening altijd grotere risico's gebonden aan tuning(Dat is natuurlijk als je bij een prutser laat tunen)... Koop gewoon iets wat al snel gaat zonder tuning. Dit heb ik tenminste gedaan nu ik een Athena 70 racing LC heb aangeschaft (Untuned de snelste ;)) ...
 
Back
Top