Malossi MHR of Hebo manston replica of Athena for race??

hardstyler_666

Well-Known Member
Van de zomer wil ik gaan opvoeren. Ik zoek een cilinder om zo hard mogelijk mee te blazen. Maar echt veel geld heb ik niet dus zoek een beetje in een iets lagere prijs klasse.

Zelf heb ik deze cilinders in gedachten:

Malossi MHR 70 cc
Hebo manston Replica 70 cc
Athena for race 70 cc

Na aanschaf wil ik de cilinder gelijk laten tunen.

Welke kan ik het best nemen volgens jullie??
En met welke bereik je ongetuned het meest en met welke na het tunen??

Welke zal het langste meegaan en heeft weinig kans op vastloper. Welke slijt het minst snel??

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Johann0r
ik denk dat de gilardoni op piaggio tog wat meer voorsteld dan op mina, omdat de pia versie fluiters heeft.
En jij wou beweren dat een gila op mina meer 'blaast' dan een standaart manston rep of athena? was dat voor crap :)

Zoals Boyd al zei ^^

En dat hij gelijk is aan een evo is dan niet helemaal waar, maar het is wel een goede optie.
 
dat is t zeker wel.

ligt er trouwens aan welke gila je pakt ook. bi-metal , alu of eco.

untuned italkit is best snel , denk zelfs sneller dan een alu ng , echter is t een wereld tussen een evo en een gila
 
Is er een gila met vlinderpoort dan? heb niet zo veel gehoord over deze cilinder....

En boyd, doen jullie aan stage 3 tuning van deze cilinder?
dit is denk ik wat ie van plan is met z'n cilindertje.....

mij lijkt dat de hebo NG / Athena vlinder hier mee geschikt voor is...

thanks ;-)
p.s. Hardstyler woont tegenover me, vandaar ;-)
 
Sorry mensen maar heb nog niet al te veel verstand. Maar als ik het goed begrijp is een ovale poort minder geschikt voor tuning.

Met welke zal ik na tuning nou het meest bereiken. Dat die gila bijna gelijk aan een evo is geloof ik ook niks van.
Die gila is wel lekker goedkoop dus.
 
Originally posted by Titera
Is er een gila met vlinderpoort dan? heb niet zo veel gehoord over deze cilinder....

En boyd, doen jullie aan stage 3 tuning van deze cilinder?
dit is denk ik wat ie van plan is met z'n cilindertje.....

Mina: Ovaal
Pia: Ovaal + fluitpoorten

Wat er doen staat op de site ;)

Icm met een c16 en tuning zou ik een cilinder met een vlinderpoort aanraden, bijvoorbeeld een NG. Een stage 2 tuned NG is al een hele leuke cilinder icm een C16 en een 21mm carb. Een Athena Racing is ook een goede optie alleen ongetuned zal dat minder lopen dan een getunede NG...
 
je zegt dat je na aanschaf de cilinder gelijk gaat laten tunen.

Dan zou ik de hebo ng pakken, klein vlinderpoortje waar je alle kanten mee opkan...

athena vlinder is ook wel leuk, alleen weet ik niet of daar nog veel aan de uitlaatpoort te doen is, want die is al best groot.
 
Dat zegt ie niet frank.... hij zegt een getunede NG is sneller als een untuned Athena.. logisch. Hoeveel er na het tunen uit te halen is zijn geen vaste waardes voor hoor. Een goeie tuner weet uit allebei de cilinders veel vermogen te halen.
 
Originally posted by dieselmaniac
duz een athena racing getuned is sneller als een getunede NG hij wil em gelijk na aankoop tunen:) duz kies voor de athena racing

Als het er om gaat uit welke cilinder echt het meeste vermogen te halen is van deze 2 verwacht is dat dat de Hebo Manston Replica (NG) is.

In dit geval gaat het daar echter niet om, de topicstarter wil veel vermogen halen met een c16, 21 mm en nog een aantal dingen. Ook wil hij zijn cilinder sowieso laten tunen en dan zou ik voor een NG gaan. Het voordeel van die cilinder is dat de tuner meer vrijheid heeft, en dat als hij besluit later nog meer vermogen te willen halen (icm een andere uitlaat, carb, ontsteking enz) dat ook goed mogelijk is.
 
Volgens mij is een Gila goedkoper dan MHR, Manston Replica en Athena toch?

Ik zou voor de Gilardoni gaan, heb er goede verhalen over gehoord, en wil er binnenkort ook eens eentje proberen :)
 
Originally posted by Boyd
Als het er om gaat uit welke cilinder echt het meeste vermogen te halen is van deze 2 verwacht is dat dat de Hebo Manston Replica (NG) is.


Maar komt deze verwachting niet doordat jij er veel vermogen mee hebt gehaald. Je hebt er immers veel tijd in gestoken met het berekenen van deze cilinder. Als je nou het zelfde zou doen bij een Athena [of wat voor cilinder dan ook] kom je ook een heel eind.

Of denk jij dat NG zo ie zo sneller is getuned ?


Ps. Niet aanvallend bedoeld, gewoon nieuwsgierig :)
 
Wat ik dan niet snap he Boyd dat jij zeker weet dat een tuned NG sneller is als een tuned Athena. Waarop maak je dat uit? En heeft er iemand al eens een athena goed getest met een dikke setup? Volgens mij heeft alleen runner relaod hem gehad met de rest ook van hoog niveau.
 
Originally posted by Big B NRG
Maar komt deze verwachting niet doordat jij er veel vermogen mee hebt gehaald. Je hebt er immers veel tijd in gestoken met het berekenen van deze cilinder. Als je nou het zelfde zou doen bij een Athena [of wat voor cilinder dan ook] kom je ook een heel eind.

Of denk jij dat NG zo ie zo sneller is getuned ?


Ps. Niet aanvallend bedoeld, gewoon nieuwsgierig :)

Die verwachting is gebaseerd op wat ik weet van de timing van de spoelpoorten, het oppervlak en de richting. Natuurlijk is dit ook aan te passen maar bij een NG is dit minder werk (tijd=geld). Ook heeft een athena een vaste verbandingskamer terwijl een NG een losse verbandingskamer heeft,dat maakt de cilinder weer wat beter geschikt voor topprestaties. Als je alles op alles zou zetten denk ik dat de prestaties ongeveer op een gelijk niveau eindigen, als je het binnen proporties wilt houden verwacht ik meer uit een NG te halen.


Originally posted by ronnie_nrg
Wat ik dan niet snap he Boyd dat jij zeker weet dat een tuned NG sneller is als een tuned Athena. Waarop maak je dat uit? En heeft er iemand al eens een athena goed getest met een dikke setup? Volgens mij heeft alleen runner relaod hem gehad met de rest ook van hoog niveau.

100% zeker weten is iets dat nooit voorkomt. Op basis van wat ik weet van een athena kan ik je wel vertellen dat iemand die weet waar hij mee bezig is een NG sneller kan krijgen dan een athena met dezelfde setup.
 
Ik heb voor de rest zelf nog nooit verhalen gehoord of ervaring gehad met beide cilinders.

Maar wij mijn twijfel uit bestond en ik daarom ook maar even een topic heb gestart is dat die athena racing ook de echte racing is van athena.
En die NG slechts een replica :D
 
Back
Top