Malossi eprom killswitch

Aerox1997

aerox ownert
ey mensen

Ik heb de search gebruikt en ben heel wat hierover tegen gekomen wat betreft de kilswitch waar die nou moet,ik ben van die topic's eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden.

Want iedereen zegt weer wat,de 1 zegt om de oranje draad en de andere zegt tussen de bruine draad van de stator naar de eprom.

Ik heb ook gelezen dat je hem beter niet op de oranje draad kan doen want dat vind de eprom niet leuk,maarj dan komt er weer een ander aanschijten :p die zegt ja ik rij zo al een paar maanden en niks aan de hand,en zo gaat het vrijwel in elk topic de 1 zegt oranje de ander zegt bruin.

Oftewel ik ben er niet veel wijzer van geworden,kan iemand mij nou eens echt zeggen wat het best is en dat het zooitje niet verrot gaat,ik heb effe twee foto's erbij gedaan zodat andere mensen ook kunnen zien waar.

s14ufl.jpg

s14ug7.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een aantal keren (samen met een iemand meestal) een malossi rotor gemonteerd, maar dan kun je gewoon de ene draad op het frame doen , de andere doe je tussen de 2 stekkertjes..

Zo werkt het iig ook, en is de makkelijkste oplossing lijkt me
 
De enige juiste manier om de killswitch aan te sluiten bij een malossi rotor is door een draadje van je killswitch aan de bruine draad te hangen(die ene die tussen je stator en je cdi/eprom hangt), en de andere aan je (centrale) massapunt.

Joël heeft dit ooit heel duidelijk uitgelegd in een soortgelijk topic:

Joël said:
De enige goede manier om je motor uit te schakelen is het aan massa leggen van de primaire spoel. Zo werkt het origineel ook.

Dus de draad tussen de primaire spoel (je stator) en de CDI moet je m.b.v. een schakelaar/ killswitch aan massa leggen.

Dit omdat de primaire spoel een (lage) wisselspanning opwekt, en de CDI m.b.v. inductie een spanningspiek teweeg brengt. Die lage spanning dient kortgesloten te worden met de massa om de CDI te ontlasten.

EDIT: wellicht niet helemaal duidelijk in mn uitleg; maar dit geldt natuurlijk ook voor elke andere ontsteking/rotor
 
Ja, dat is de enige goede manier. Je kunt dit simpel doen door het draadje van je killswitch te strippen en deze tussen de stekkers te proppen. Het enige nadeel hieraan is dat het afbreekt wanneer je de stekkers een aantal keer loshaalt. Zorg dus dat je wat ruimte overhoudt, zodat je het draadje eventueel nog een keer kunt strippen
 
Ramonrunner said:
Ja, dat is de enige goede manier. Je kunt dit simpel doen door het draadje van je killswitch te strippen en deze tussen de stekkers te proppen. Het enige nadeel hieraan is dat het afbreekt wanneer je de stekkers een aantal keer loshaalt. Zorg dus dat je wat ruimte overhoudt, zodat je het draadje eventueel nog een keer kunt strippen


Is het niet zo, dat hij perse op de bruine moet? Maar dus ook gewoon tussen het stekkertje kan en dus ook verbinding maakt met de zwarte?
 
Ik snap je vraag niet helemaal :p,maar bedoel je dat als je de draad ertussen doet dat ie automatisch ook contact maakt met de zwarte draad,in datgeval nee dat doet ie niet,want zijn twee losse koppelingen.
 
ik heb altijd dus de kill draad @ oranje draad van de bobine , ik heb daar dus een heel seizoen incl trainen mee gereden, en afgelopen weekens heeft ie ook weer 6 trainingen en een wedstrijd gedaan.

en op mijn nrg had ik het ook zo..

er zijn btw speciale dingetjes die je tussen de kabels kunt zetten zonder dat je de kabels blok hoeft te maken , dit werkt zeer makkelijk en daarmee mol je niet je hele draad.
 
Aerox1997 said:
Ik snap je vraag niet helemaal :p,maar bedoel je dat als je de draad ertussen doet dat ie automatisch ook contact maakt met de zwarte draad,in datgeval nee dat doet ie niet,want zijn twee losse koppelingen.


Dat bedoelde ik dus idd. :)

Maar het zijn dus 2 aparte stekkertjes in 1 die geen verbinding met elkaar maken, zeg maar.

Dan is het duidelijk, wist niet precies meer hoe het eruit zag namelijk.
 
Back
Top