Malossi eprom killswitch

Aerox1997

aerox ownert
ey mensen

Ik heb de search gebruikt en ben heel wat hierover tegen gekomen wat betreft de kilswitch waar die nou moet,ik ben van die topic's eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden.

Want iedereen zegt weer wat,de 1 zegt om de oranje draad en de andere zegt tussen de bruine draad van de stator naar de eprom.

Ik heb ook gelezen dat je hem beter niet op de oranje draad kan doen want dat vind de eprom niet leuk,maarj dan komt er weer een ander aanschijten :p die zegt ja ik rij zo al een paar maanden en niks aan de hand,en zo gaat het vrijwel in elk topic de 1 zegt oranje de ander zegt bruin.

Oftewel ik ben er niet veel wijzer van geworden,kan iemand mij nou eens echt zeggen wat het best is en dat het zooitje niet verrot gaat,ik heb effe twee foto's erbij gedaan zodat andere mensen ook kunnen zien waar.

s14ufl.jpg

s14ug7.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een aantal keren (samen met een iemand meestal) een malossi rotor gemonteerd, maar dan kun je gewoon de ene draad op het frame doen , de andere doe je tussen de 2 stekkertjes..

Zo werkt het iig ook, en is de makkelijkste oplossing lijkt me
 
De enige juiste manier om de killswitch aan te sluiten bij een malossi rotor is door een draadje van je killswitch aan de bruine draad te hangen(die ene die tussen je stator en je cdi/eprom hangt), en de andere aan je (centrale) massapunt.

Joël heeft dit ooit heel duidelijk uitgelegd in een soortgelijk topic:

Joël said:
De enige goede manier om je motor uit te schakelen is het aan massa leggen van de primaire spoel. Zo werkt het origineel ook.

Dus de draad tussen de primaire spoel (je stator) en de CDI moet je m.b.v. een schakelaar/ killswitch aan massa leggen.

Dit omdat de primaire spoel een (lage) wisselspanning opwekt, en de CDI m.b.v. inductie een spanningspiek teweeg brengt. Die lage spanning dient kortgesloten te worden met de massa om de CDI te ontlasten.