Killswitch probleem @ Malossi Eprom

Status
Not open for further replies.

Boj

Banned
Na 4 verschillende killswitchen geprobeert te hebben toch maar een topic aanmaken.

We krijgen het simpelweg gewoon NIET voor elkaar om de killswitch op een juiste manier te laten werken. Of hij vonkt de hele tijd, of hij vonkt op het verkeerde moment. Dus wanneer de dop er NIET op zit. Zit deze er wél op, dan vonkt hij juist niet, compleet verkeerd om dus. :?


Via de search meerdere mogelijkheden gevonden...

pict16546ev.jpg

Deze manier werkte dus niet.

Eprom: 3 draden.
- 1 dubbele, zwart en bruin, naar de stator
- 1 oranje, naar de plus van de bobine
- 1 zwarte, massa draad frame

Bobine: 2 aansluitingen. plus en min
- Plus, van de eprom, oranje draad
- Min, zwarte draad, massa

Killswitch: 2 draden.
- Zwart massa
- Wit onderbreking

Wat is nou precies de juiste manier van aansluiten? Ik heb samen met Mikkel de complete dag besteed aan het op meerdere manieren aansluiten van de killswitch. Hierbij heb ikzelf nog nooit geen problemen gehad. Op het moment snap ik er dus ook compleet geen fuck meer van. :X

Aansluitschema:
ineo0x.jpg




- Wie kan voor mij dit aansluitschema invullen op de manier waarop de killswitch absoluut zou moeten werken?

Alvast bedankt.
(Begin er echt schijtziek van te worden zo ondertussen... :|)
 
Advertisement - register to remove this

ik had ook nog een paar vragen:

iemand zij tegen mij je hebt maak/verbreek en vebreek/maak
maar het is tog altijd zo als je de dop eraf haalt dat die uit hoort te gaan?

en waarom een T kontact want hij moet hem tog verbreken?


klopt het als je kickt zonder killswitch erop dat die dan ook niet vonkt?

nee hij moet hem niet verbreken maar AAN massa leggen......
 
er zijn 2 types kill switchen. 1 is een maak contact en de andere is een verbreek contact systeem

je hebt dus waarschijnlijk het verkeerde type. heb het zelfde meegemaakt. ander contactje in de killswitch gesoldeerd en klaar.
 
Zoals Joël ooit heel duidelijk heeft uitgelegd in een soortgelijk topic:

Joël said:
De enige goede manier om je motor uit te schakelen is het aan massa leggen van de primaire spoel. Zo werkt het origineel ook.

Dus de draad tussen de primaire spoel (je stator) en de CDI moet je m.b.v. een schakelaar/ killswitch aan massa leggen.

Dit omdat de primaire spoel een (lage) wisselspanning opwekt, en de CDI m.b.v. inductie een spanningspiek teweeg brengt. Die lage spanning dient kortgesloten te worden met de massa om de CDI te ontlasten.

Bojt; misschien een domme vraag... Maar heb je de killswitch wel aan je bruine draad van je stator aangesloten?
 
ik had ook nog een paar vragen:

iemand zij tegen mij je hebt maak/verbreek en vebreek/maak
maar het is tog altijd zo als je de dop eraf haalt dat die uit hoort te gaan?

en waarom een T kontact want hij moet hem tog verbreken?


klopt het als je kickt zonder killswitch erop dat die dan ook niet vonkt?

arnoooo
snap je het nou nog niet wat een killswitch doet?

als je helemaal geen killswitch aansluit kun je hem gewoon aantrappen
zit je killswitch erop enkel met dop :P

lijkt me logisch toch :+ :*
 
er zijn 2 types kill switchen. 1 is een maak contact en de andere is een verbreek contact systeem

je hebt dus waarschijnlijk het verkeerde type. heb het zelfde meegemaakt. ander contactje in de killswitch gesoldeerd en klaar.

Wat mikkel al aangaf, is uitgesloten. Zelfs de killswitch die ik gebruikt heb op mijn speedfight doet het zelfde. Terwijl hij het op de speedfight wél altijd naar behoren gedaan heeft.

Morgen maar het een en ander testen met een lampje. :) (erg goed idee trouwens!)

Bojt; misschien een domme vraag... Maar heb je de killswitch wel aan je bruine draad van je stator aangesloten?

Jup. :)


Blijkbaar is het dus in al die jaren nog compleet niet veranderd. Het blijft een puzzel. :P
 
Nee joh, die moet je ook helemaal niet doorknippen. Je stript gewoon het draadje dat vanaf je killswitch komt, en die prop je dan tussen de stekker, bij het bruine draadje. Stukje tape eromheen en het zit perfect. Er is echt geen andere goede manier om een killswitch aan te sluiten bij een malossi ontsteking
 
Hmm apart, ik heb hem onderbroken bij het oranje draadje.
Maar vast tapen kan idd ook :P.

Ik heb het altijd zo gedaan, dus weet niet beter...
Wat zou er slechter zijn in slijtage van, volgens mij niks als die maar onderbreekt.
 
Wanneer je de + onderbreekt heb je kans dat je eprom doorbrand vanwege een te hoge piekspanning. Heb het van meerdere mensen gehoord dat het daar niet goed KAN gaan. Dus wie weet heb je geluk... :P
 
uh je hebt gewoon de verkeerde killswitch die andersom werkt. Die zijn een tijdje in productie geweest.

Trek anders eens heel de killswitch er tussen uit. Vonkt het dan wel naar behoren?
 
uh je hebt gewoon de verkeerde killswitch die andersom werkt. Die zijn een tijdje in productie geweest.

Trek anders eens heel de killswitch er tussen uit. Vonkt het dan wel naar behoren?

Voor de derde keer... Heb er al 4 verschillende tussen gehad... Zelfs 2 door laten meten en vergeleken met een nieuwe die precies het zelfde was. Ook een killswitch die ik altijd op de speedfight gebruikt heb die het dus moet doen.
Vonken doet de rotor gewoon, scooter start ook gewoon. Maar de killswitch killt niets. :+ Monteer het zooitje nu precies zoals op het schema. Dan maar eens zien of hij het dan wél doet.
 
ik had hem ook gestript:X

het bruine draadje loopt naar een soort stekker, daar doe je het draadje tussen van je killswith. de ander op de massa.

als je nu het probleem heb wat jij zegt dan verbreek je het contact met het frame en doet hij het. enige oplossing is nu dat je de bruine draad volledig door je killswith moet laten lopen.
waar ik absoluut geen voorstander van ben.

Haal gewoon een nieuw!!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top