Malossi 172cc afstelling

Beast189

New Member
Beste allemaal;

Graag zou ik via deze manier wat meer info willen winnen wat betreft afstellen van een 172cc malossi setupje.

Na de ombouw naar een watergekoeld blok heb ik een 172cc aangeschaft. Eerst heb ik deze cilinder standaard gereden, reed erg fijn. Maar kriebelde toch om hem te laten bewerken.. alfijn, cilinder opgestuurd. En de uitlaatpoort laten bewerken op de RVS voorbocht, en de spoelpoorten laten aanpakken.

Na alles weer gemonteerd te hebben, en de getunede cilinder getest te hebben kwam ik erachter dat hij erg in trekkracht is afgenomen.
Het lijkt mij logisch dat ik iets in afstelling moet veranderen, enig hulp in de goede richting is gewenst :)

Toen mijn 172cc malossi cilinder standaard was reed hij goed, en reageerde erg fel op 't gas.

Dit was, en is mijn huidige setup.

172cc malossi bewerkt
Malossi vl13 membraan
Malossi vario met 14 gram rollers
Malossi xbelt vsnaar met 2mm shim, welke heel mooi in de koppeling / vario ligt.
Afgedraaid vliegwiel
Polini 28mm pwk vlakschuif carb, met sproeier 140 en lucht op 2.
Malossi E13 powerfilter.
Malossi rode trekveren (uit het maxiscooter pakketje)
Originele runner 180 drukveer
180cc koppeling
Polini koppelingshuis
Rvs voorbocht
SM06 demper

Ik gebruik de binnenkop die malossi er standaard bijleverd.

Waar moet ik aan denken wat er in afstelling verbeterd kan worden in de setup hierboven na de tune?

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste allemaal;

Graag zou ik via deze manier wat meer info willen winnen wat betreft afstellen van een 172cc malossi setupje.

Na de ombouw naar een watergekoeld blok heb ik een 172cc aangeschaft. Eerst heb ik deze cilinder standaard gereden, reed erg fijn. Maar kriebelde toch om hem te laten bewerken.. alfijn, cilinder opgestuurd. En de uitlaatpoort laten bewerken op de RVS voorbocht, en de spoelpoorten laten aanpakken.

Na alles weer gemonteerd te hebben, en de getunede cilinder getest te hebben kwam ik erachter dat hij erg in trekkracht is afgenomen.
Het lijkt mij logisch dat ik iets in afstelling moet veranderen, enig hulp in de goede richting is gewenst :)

Toen mijn 172cc malossi cilinder standaard was reed hij goed, en reageerde erg fel op 't gas.

Dit was, en is mijn huidige setup.

172cc malossi bewerkt
Malossi vl13 membraan
Malossi vario met 14 gram rollers
Malossi xbelt vsnaar met 2mm shim, welke heel mooi in de koppeling / vario ligt.
Afgedraaid vliegwiel
Polini 28mm pwk vlakschuif carb, met sproeier 140 en lucht op 2.
Malossi E13 powerfilter.
Malossi rode trekveren (uit het maxiscooter pakketje)
Originele runner 180 drukveer
180cc koppeling
Polini koppelingshuis
Rvs voorbocht
SM06 demper

Ik gebruik de binnenkop die malossi er standaard bijleverd.

Waar moet ik aan denken wat er in afstelling verbeterd kan worden in de setup hierboven na de tune?

Alvast bedankt!
Hi, wat was de top van runner met deze afstelling, ik zit te twijfelen om deze set up over te nemen. Als je aangeeft goed te reageren op z’n gas en lekker rijdt, begin ik een beetje te twijfelen om wat onderdelen te kopen.

Laat aub even je reactie achter over de setup!
 
Back
Top