Malagoti phantom f12 50cc 2 takt stotter en ploft met gele vonk

Jappehappe

New Member
Hoi allen

Ik heb een malagoti phantom f12 50cc 2takt die ik vandaag aan starten heb gekregen. Heb hem overgekocht voor 75 euro en hij zij dat ie werkend was weg gezet.

Toen ging ik kijken of die vonkt ja hoor dat deed maar er viel me iets op dat de vonk geel oranje was

Nu starte die nog niet en heb ik de carburateur er af gehaald en schoon gemaakt dat was het probleem dat ie niet starten

Nu loopt ie goed stagionair maar als ik in de touren ga begint ie te stotteren en ploft die soms
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ooit in een ver verleden een volgens mij identiek probleem met mijn Aerox gehad. Dit bleek in de draden van de ontsteking te zitten. Maakte niet goed contact.
Haal de stekkers van de ontsteking los en controleer of deze niet geoxideerd zijn. Als dit wel het geval is even schoonkrabben en inspuiten.
Wellicht dat dit helpt.
 
Zo te zien is het een f12 met Cpi motor en geen Minarelli waar ik vanuit ging.
Je ziet ook duidelijk draadbreuken. Even de andere uiteinden in het draadboom zoeken en aan elkaar verbinden.
Ook zou ik even het deel wat “ingetapt” is even loshalen. Het lijkt of de oranje draad hierin zit.
 
Kan je simpel testen.
Laat de motor koud worden, trek de choke los van jet draadboom en ga even rijden. De choke krijgt nu geen spanning en blijft dus op de choke staan. Als hij het nu goed blijft doen moet dus blijkbaar kijken naar het tekort aan brandstof. Te kleine sproeier, sproeier dicht?
 
Lijkt wel op een massaprobleem.
Dus alle massabedrading nakijken vooral van de cdi en je motorblok.
Draait de startmotor wel goed rond als je de elektrische start gebruikt?
 
Back
Top