This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MAKING DERBI AUTOMATIC GEAR?

FlemishLion

Well-Known Member
Okay guys, here's my story :

I'm looking for a scooter to buy and my favorite model is a Derbi.
But my dad warns me, it isn't so fun to drive as a MBK Booster because you have to shift (gearbox), so i'm wundering;

-Can you make your Derbi automatic gear?
Yes? - Is it expensive?

Evrybody that can help me please do

Greets from Belgium!
(Flemish ;p)

Dutch:

Ik ben een brommer aan het zoeken en ik zou het liefst een Derbi kopen vanwege het mooie uiterlijk.
Maar mijn vader waarschuwd me over het schakelen, dat het een beetje lastig is en veel pret van het rijden bederft.
Nu is mijn vraag :

-Kan je een Derbi automatisch laten schakelen na een garagebehandeling?
Zoja: Hoeveel zou dit kosten?

Groeten van België!
Vlaanderen ;p
 
Last edited:
Omdat dat een klein stukje van het forum is;
http://forum.scooterforum.net/forum/

Hier zie je wel wat meer denk ik.
Maar om toch maar ff te helpen, welke derbi zoek je?

En nee je kan het niet automatisch laten gaan, schakelen kan best leuk zijn en verpest zeker het rijden niet. Dat is een persoonlijke mening van je vader.
Op motoren moet je schakelen, op auto's etc...
 

Mmm, inderdaad dit is een stukje van de forum sorry
Achja, staat nu in Engels & Nederlands

Ik zoek een Derbi Senda type,
Zoiets waarmee men kan mee crossen ook
Word zeker 2de hands omdat ze 2dehands meestal mooier zijn
dan nieuw, & nieuw kan ik me toch niet permitern als vakantiejobber

& Zou er ergens een "gids of handleiding" zijn hoe je moet schakelen ?
Want al ik ergen de brommer wil gaan kopen en een testrit maken en ik weet niet hoe ik moet schakelen...

Toch bedankt
 
Meestal gaat het zo:

- De brommer staat in zn vrij (te zien aan het lampje op het dashboard)
- Dan trek je je koppelingshevel in, en klikt je schakelpedaal naar beneden.
- Dan laat je langzaam je koppeling opkomen, tegelijk met wat meer gas geven.
- Dan pakt je koppeling aan, en rijd je weg.
- Vervolgens, om in z'n twee te schakelen, laat je het gas weer los, trek je weer de koppelingshevel in, en klikt je schakelpedaal twee keer omhoog (eerst weer terug in z'n vrij, en dan in z'n twee)
- En daarna steeds eentje omhoog tot z'n 6

Terug schakelen gaat precies hetzelfde maar dan naar beneden.

Het lijkt allemaal veel werk, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, denk je er niet eens meer aan.
 

Het is wel niet zo dat je ook kan springen en al etc...
 
Engilish or move this Topic please.

If you run a manuel shifter, it is allmost impossible to make it auto. Sell it and get a proper Vario system scooter.
 


Wauw, bedankt!
Hier heb ik veel aan!
Oefenen dus ^^