Maikel BTB
Zippa Sp 2K
Goedeavond,
Mijn Dna uiteraard niet zonder rede verkocht. was al een hele poos gek van Zipjes, dus Dna maar verkocht.
Na een tijd gezocht te hebben 1 gevonden wel een Heel stuk rijden maar dat maar voor lief genomen.
Ding was prima dus gekocht en meteen maar opgeladen.
Mijn Dna naar mijn mening op z'n mooist.
Zip op aanhanger
Plannen zijn om 2 Blokkies te maken gewoon omdat ik toch alles dubbel heb liggen en ook leuk straatblokje wil hebben.
Als eerste zal waarschijnlijk wel het straatblok in elkaar gaan omdat ik die helemaal compleet heb.
De onderdelen van het andere blok moeten zo snel mogelijk binnen komen.
Straatblok:
Malossi MHR Speed Replica MT-tuned
Team 2K pijp.
MHR2000 Overrange(Nieuwe Type.)
Hebo Verstelbaar.
VL13 Tuned.
19mm Dell'ortho PHBG Malossi.
Doppler Krukas met Geslepen drijfstang.
Speed 7T blok:
Malossi MHR Team Speed '04 7T LW
Keihin PWK 28mm Echt.
Malossi MHR Delta Clutch
V-force 3 Mina Echt met CNC plaatje.
Carters Home Tuned.
MHR 2000 Overrange
Stage 6 CNC Racing Drive
Malossi MHR Kevlar Belt
Spruitstuk Am6 30mm Incl. Adapter plaatje.
Wat dus nog mist: Uitlaat. Krukas, ontsteking.
Optisch:
Zip sp98 velgen zwart gecoat met afgedraaiden velgrandjes.
RS24 voor en achter.
Malossi Whoopdisc.
Parelmoer lak.
Foto's van wat ik momenteel allemaal heb:
Speed 7T LW
Homemade Inlaatje
Keihin PWK Echt.
Malossi Delta Clutch & Wingbell
Overrange.
Speed Replica MT-tuned.
Team 2K
sp98 blok & MHR vertanding.
Aangepast Sp98 subframe met polini silentblocks.
Hebo toeren&temp teller.
Dell'ortho 19mm PHBG DS
Groeps foto:
SP98 Velgen:
Wat Foto hoe de zip er nu bij staat.
Het plan is binnen een week de Zip te strippen, daarna op te bouwen. Met alle optische onderdelen en als eerst het straatblok. Zal binnenkort nog wat updates doen.
Update.
Vanmiddag al beetje bezig geweest met strippen. Moet toch zeggen dat ik even moet wennen hoe al die kappen aan elkaar zitten was me Dna stuk makkelijker
Toen nog meer gestript.
Update.
Vandaag Rs24 set binnen gekregen:
Voorveer spiraal was niet mooi meer die heb ik er al af gehaald. Jos Had er nog wel 1 liggen die binnenkort ophalen. Verder moet ik Komende week EPC Stuur + Clamp binnen krijgen.
Update
Dit weekend heel erg bezig geweest. Voorveer bewerkt voor RS24/10 Spiraal omdat originele niet mooi meer was. Stuurpen gefrabriceerd. Blokje uitelkaar gehaald en Doppler asje erin met Speed replica erop. Verder even me carterkap opnieuw gespoten.
Kon het vanavond niet laten om hem weer op wielen te zitten.. Genoeg maar
Pics.
Slechte foto's..
Stuurpen
BLokje wel vies..
Update 16Januari.
Eergister was me kickstartrondsel gebroken nadat die net wilde aanslaan hij had al gelopen met sproeier 80 maar was wat klein. Na 84 erin gedaan te hebben is die dus gebroken. Gister met Daan weer een andere erin gezet die ik had liggen van me 98blok, na een hoop gekloot zit die er nu goed in Daarna weer aangekickt liep meteen.
Vandaag ook weer even gekeken na 1 keer kicken liep die weer netjes zonder choke. Meteen wat foto's geschoten eindelijk in het daglicht.
Is is alleen beetje jammer dat kleur er niet echt uit komt.. zal binnekort wat foto's in de zon maken als de zon der is\
Dit weekend ook even afstellen. hij pakt hem bij 7k en draai nog geen eens 12k dus mag wel wat beter...
Update 27-1-2008
Hij loopt nu dus al een tijdje. Vooral veel tegenslapen gehad afgelopen 2 weken. HIj had in het begin vooral een dip vanaf dat de koppeling pakte tot de powerband. Na wat shims en koppeling straks wel veter gekregen. Maar toen...
Gebeurde vorig weekend.
Ik had een Nieuwe Malossi V-snaar gemonteerd en ging even een stukje rijden om V-snaar in te rijden. Toen reed ik heen stuk tegen wind draaide die zo'n 14.5 K haalde beste een redelijke snelheid. Terug windje mee draaid het nog maar 12k:S toen had zelf het gevoel dat het in de overbrenging zat totdat die op een moment nog maar 8K draaide en ik dus stil bleef staan.
Voor mijn gevoel was het toen bobine/cdi maar na afhalen van vliegwiel zag ik dat de magneten waren beschadigd, toen ik nog wat beter keek zag ik een heel klein stukje rubber wat dus de oorzaak was. Was stukje rubber van wat tussen onstekingdeksel en waterpomptuutje zit.
Toen ander vliegwiel gemonteerd en het liep weer. Vandaag wilde ik nog beetje beter afstellen. en ook besloten dat er een Binnenrotor moet komen ook voor dit straatblok. Sproeier was goed koelde goed bleef rond de 60 graden dus ging ik even stukje rijden. Het zelfde weggetje weer langs de snelweg draaide weer zo'n 14.5K heenweg hield auto's leuk bij. Toen dus weer terug gereden draait die opeens nog maar 12k toen steed minder hoorde beetje iets aanlopen dus ik gas los contact uit, meteen bam! blokkeerde me achterwiel ook heel even. Aangezien sproeier goed was en hij gewoon goed koelde dacht ik van het zal toch niet:S. dus ik terug lopen naar de schuur.
Eerst bougie eruit getrokken geen slijpsel ofzo.. dus kop eraf getrokken en even naar binnen gekeken toen zag ik dit:
Niks mis mee dus toen toch wel beetje opluchting. Maar wat was het dan?
Scoot maar ff op de brug gegooid:
ik me carterkap eraf halen, met idee iets gebeurt zou kunnen zijn met V-snaar ofzo die de boel blokkeerde. Daar was ook niks te zien.. Toen vliegwiel maar eraf gehaald ook niks te zien draaien aan de krukas ging ook heel stroef terwijl der niks meer op zat dus me krukaslagers:S? Vind het heel raar Lagers zijn nog geen 5km oud en zijn gewoon normaal gemonteerd zonder te slaan etc..
Blok maar onderuit getrokken cilinder eraf gehaald, big end was nog 100% dus binnekort maar nieuwe krukaslagers erop gooien. toch blijf ik het raar vinden...
Ook komt er een Nette HPI 2003 aan komende week.
Nog wat foto's:
Hier komt de lak er al wel beter uit.
Al met al baal ik best wel vooral alles netjes heb gemonteerd en het toch zo kapotloopt..
Maar komende week splitsen nieuwe lagers HPI erop en weer vlammen.
Update 31-1-2008
Vandaag langs Jos geweest (JRS). Even blokje opengetrokken en gekeken. 1 lager dus helemaal kapot. Daarna zijn er nieuwe lagers in gegaan Gelijk goede met viton keeringen. Was wel even een gedoe maar blok zit weer in elkaar.
Verder Heb ik van Aftershock een HPI overgenomen! Waar ik wel blij mee ben.
HPI 2006 Twins Gecorrigeerd.
Het geOwnde lager.
Update 26-2
Al tijdje geen update gedaan dit omdat alles eigenlijk totaal niet mee zit..
Vorige week was me koppaking ge0wned dit door een gaar tapeind. Terwijl het met momentsleutel op 12nm was vastgezet.
Toen alweer beetje de pest erin.. Maar nieuwe tapeindes erin en weer gaan en nog starte die slecht.. toen toch maar ontsteking via HPI handleiding gezet met het resultaat na 2keer kicken lopen..
Dus Twins gecorrigeerd wat op 0,8 moest klopte dus niks van:s Heel raar..
Toen liep weer maar kwam niet boven de 9k Uit mijn vermoedens CDI kapot. Toen Tom ze Cdi ff snel erop gedaan en toen liep die dus wel goed.. Snel naar Jrs gereden Cdi gehaald en trillingsvrij gemonteerd.
Nu loopt het wel start na 2 keer kicken maar alles loopt nog lang niet goed.
Gigantische dip in de overbrenging.. maar dan hebben we voorlopig maar weer wat te doen...
Wat Pics..
Samen met het hok van Tom
En het beestje weer weg gezet
Planning:
Dit blok goed afstellen..
Naar alle waarschijnlijkheid neem ik de carter van Lorenzo over. En ga ik volgende maand aan de opbouw van het 7T blok beginnen. Ook op zoek naar een goed pijpje voor dat blok.
Stage 6 paddock aanschaffen.
Zo weer een update..
Was goed en wat slecht nieuws..
Het Probleem is opgelost met het weg komen.
ik heb even de rollen en V-snaar eruit getrokken zodat ik kan kijken of het echt de overbrenging was.
dan krijg je dit:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=4VcqBjX7b5g"]YouTube - BTB Zippa[/ame]
Klinkt dus zeker ok
Dus toen Me Delta gepakt ff uitelkaar getrokken, Gewichtjes eraf moertjes aan de achterkant gedaan.. En echte EMHAER zwarte trekveertjes gemonteerd. Nu pakt die zeker lekker op. Toen ging ik even stukje blazen met Tom en toen kwam ik terug zegt Tom wat is dat voor spoor je lekt KVS!
Ik kijken komt het achter me Rotor vandaan. Hpi eraf getrokken en toen zag ik eerst niks toen even water in gegooid toen spoten er opeens 2 stralen uit me carter en zat er dus een scheur in:S
Toen beetje gaan opruwen voor het staal plamuur. Zie je de scheur ook iets beter..
Staalplamuur zit der nog overigens al op en binnekort weer Hpi erop en weer vlammen. Voor zover dat gaat lukken aangezien er echt een vloek heerst ofzo?
Wil dit blok ff netjes 13.5K latend draaien dan vind ik het voorlopig prima. Dan andere blok maar is opbouwen.
Verder eind deze maand van Lorenzo:
Sp2000 Carter+ Team99+ Malossi vertanding Prim+sec+ Koopmans DPR.
Update 16-3
Zo gisterochtend weer wezen beunen. Het staalplamuur heeft iig genoeg tijd gehad om te harden. ik heb de HPI weer gemonteerd en het hok aangetrapt en liep erg lekker Stukje gereden ff de A44 gepakt die was toch afgesloten
Kwa afstelling ben ik best tevreden draait ongeveer 13.4 a 13.5 constant, en hij trekt goed hard door. heb nog even een filmpje gemaakt en paar foto's.
In het begin hou ik zelf in niet dat het een dip ofzo Wel een kut straat zeg..
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6Ne-hWMQ07U"]YouTube - BTB Zippa straat[/ame]
Ook nog kleine dingetjes gekocht.
Zijstandaard gemonteerd.
Ik ben blij dat het nu eindelijk loopt. Start goed en loopt erg constant en het staalplamuur houd het ook, als het alsnog los laat word het gelast.
Last edited: