luide knal , en start niet.

low/neon-rider

Well-Known Member
Ik viel stil vandaag onderweg naar huis...ik had ervoor bijna dezelfde probleem, dus ik dacht da's weeral de bougie...dus ban ik snel terug een nieuwe gaan halen...erop gestoken, en jah...idd...doet niets! ...dus vraag ik me af wat het wel is .hij doet nist, enkel en alleen soms een luide knal geven....
(aerox,bj97,72cc,17,5mm carb-sproeier 100)
er is compressie, er is ontsteking, er is naft ....wat is er dan aan :-s heeft er iemand dezelfde prob gehad?(btw, kelk was nat van naft, wnr ik bougie ging vervangen).
 
Advertisement - register to remove this

Kijk inderdaad je ontsteking maar eens na.

Ik had bij mijn benelli vroeger ook een keer: Veel ploffen uit uitlaat. Knallen. En dan ineens niets meer.

Conclusie: magneet-vliegwiel helemaal kapot gelopen :| :|

Succes
 
Hubo said:
Kijk inderdaad je ontsteking maar eens na.

Ik had bij mijn benelli vroeger ook een keer: Veel ploffen uit uitlaat. Knallen. En dan ineens niets meer.

Conclusie: magneet-vliegwiel helemaal kapot gelopen :| :|

Succes

ik krijg wel geel goeie vonk van de bougie hé?!
 
als je toch een goede vonk krijgt van je bougie dan is er tog nix mis met je ontsteking, ik heb hetzelfde probleem gehad enik dacht ook dat ik genoeg compressie had. ik had alles nagelopen wat het kon zijn en toen draaide ik me cilinder los en merkte dat die eclipse waar je zuiger mee vast zit los was gesprongen en tussen de zuiger en cilinderwand was gekomen, dit zorgde voor een kras en dat de zuigerveren klem zaten in de zuiger. ik heb een nieuwe cil en zuiger erop moeten zetten.
 
als jij van de buitenkant ziet hoe de de bougie binnenin vonkt. ben je wel knap

voor iedere mm die de vonk moet overbruggen heb je voor elke bar druk 1000 volt nodig.
normale compressieverhouding is +/- 1;10 dus heb je 10000 volt nodig.
buiten luchtdruk is 1 bar dus +/- 1000 volt nodig.
dus zou toch maar even alles nakijken.

of loopt hij weer met niwe cilinder?
 
Back
Top