Marwan
110, 120, 130, geen enkel probleem
Weer een topic over de Ludix AC snor, maar dit keer over het huidige blokje wat eronder zit. Het blokje is gewoon volledig begrensd. Er zit een sproeier 52 in en het luchtfilter is twee weken oud.
Ik heb een tijdje, 1-2 weken, volledig begrensd gereden met een open luchtfilter omdat mijn oude verstopt was. Zoals je waarschijnlijk kan verwachten, ding was niet af te stellen, sproeiers geprobeerd tot 68, dat was het grootste wat ik op dat moment had. Maar het liep niet perfect, wel prima. Bougie was voor de helft koffiebruin en voor de helft heel lichtbruin, dus een te arm mengsel in mijn ogen. Stopte soms ook midden tijdens het rijden voor 1/2 minuten. (Warmloper?)
Dat open luchtfilter heeft wel een probleem opgelost, de Ludix was bij een koude start veel sneller rustiger dan met mijn oude verstopte luchtfilter. In plaats van 2-3 minuten als een gek stationair te draaien deed hij dat nu totaal niet. Waarbij ik dus eerst voor 2-3 minuten zonder gas te geven 10-15 km/u ging voordat hij kalmer werd, hoorde je nu dat hij iets hoger stationair liep maar het achterwiel weinig tot niet draaide, dit deed hij voor 10-20 seconden en daarna kon je rijden. Als je gas gaf terwijl die zo hoog stationair liep bij het verstopte filter viel de scooter gelijk uit(verzuipen). Als je gas gaf bij het open luchtfilter reed hij soms gelijk weg en soms met een klein dipje. Als die warm is reageert hij prima en ook mooi stationair.
Nu is het ding dus dat ik een nieuwe luchtfilter eraan heb hangen en het probleem met te hoog stationair draaien bij koude start weer is teruggekomen. Ik kan afstellen wat ik wil, maar ik krijg het niet opgelost. Ben gewoon rustig begonnen met de luchtschroef op 1.5 slag, het maakt vrij weinig uit hoe ver ik hem opendraai, dat blokje blijft maar gaan. Op 1.5 slag was de bougie koffiebruin. Al heb ik het gevoel dat de scooter bij 3 slagen open iets beter kalmeert, maar ben bang dat hij dan te arm rijdt, moet de bougie nog een keer bekijken met die afstelling. Ik merk wel dat de top bij 3 slagen 2km/u lager ligt dan bij 1.5 slag. Moet er ook bij vermelden dat met zo'n verstopte luchtfilter de top wel hoger lag, rond de 35km/u. De open en de nieuwe luchtfilter lijken ervoor te zorgen dat de scooter dus een iets lagere top heeft.
Een heel ingewikkeld verhaal, maar zo kunnen jullie in ieder geval zien wat ik allemaal heb geprobeerd en hoe de scooter heeft gereageerd in de verschillende situaties. Ik kom er zelf niet echt meer uit.
Hoe krijg ik hem nu gewoon rustig(er) bij een koude start? Zonder dat hij 2-3 minuten op automatische piloot gaat rijden?
Ik heb een tijdje, 1-2 weken, volledig begrensd gereden met een open luchtfilter omdat mijn oude verstopt was. Zoals je waarschijnlijk kan verwachten, ding was niet af te stellen, sproeiers geprobeerd tot 68, dat was het grootste wat ik op dat moment had. Maar het liep niet perfect, wel prima. Bougie was voor de helft koffiebruin en voor de helft heel lichtbruin, dus een te arm mengsel in mijn ogen. Stopte soms ook midden tijdens het rijden voor 1/2 minuten. (Warmloper?)
Dat open luchtfilter heeft wel een probleem opgelost, de Ludix was bij een koude start veel sneller rustiger dan met mijn oude verstopte luchtfilter. In plaats van 2-3 minuten als een gek stationair te draaien deed hij dat nu totaal niet. Waarbij ik dus eerst voor 2-3 minuten zonder gas te geven 10-15 km/u ging voordat hij kalmer werd, hoorde je nu dat hij iets hoger stationair liep maar het achterwiel weinig tot niet draaide, dit deed hij voor 10-20 seconden en daarna kon je rijden. Als je gas gaf terwijl die zo hoog stationair liep bij het verstopte filter viel de scooter gelijk uit(verzuipen). Als je gas gaf bij het open luchtfilter reed hij soms gelijk weg en soms met een klein dipje. Als die warm is reageert hij prima en ook mooi stationair.
Nu is het ding dus dat ik een nieuwe luchtfilter eraan heb hangen en het probleem met te hoog stationair draaien bij koude start weer is teruggekomen. Ik kan afstellen wat ik wil, maar ik krijg het niet opgelost. Ben gewoon rustig begonnen met de luchtschroef op 1.5 slag, het maakt vrij weinig uit hoe ver ik hem opendraai, dat blokje blijft maar gaan. Op 1.5 slag was de bougie koffiebruin. Al heb ik het gevoel dat de scooter bij 3 slagen open iets beter kalmeert, maar ben bang dat hij dan te arm rijdt, moet de bougie nog een keer bekijken met die afstelling. Ik merk wel dat de top bij 3 slagen 2km/u lager ligt dan bij 1.5 slag. Moet er ook bij vermelden dat met zo'n verstopte luchtfilter de top wel hoger lag, rond de 35km/u. De open en de nieuwe luchtfilter lijken ervoor te zorgen dat de scooter dus een iets lagere top heeft.
Een heel ingewikkeld verhaal, maar zo kunnen jullie in ieder geval zien wat ik allemaal heb geprobeerd en hoe de scooter heeft gereageerd in de verschillende situaties. Ik kom er zelf niet echt meer uit.
Hoe krijg ik hem nu gewoon rustig(er) bij een koude start? Zonder dat hij 2-3 minuten op automatische piloot gaat rijden?
Last edited: