Wat bedoel je hiermee nu precies, vonkt je bougie nu of niet!!!Vanaf de onsteking vonkt deze mooi maar verder niet.
Welke Ludix?Mijn ludix
Dus als ik het goed begrijp heb je 2 units, een cdi en de 6-polige sturing voor de elektrische oliepomp?enige wat wat raar lijkt is het cdi kastje van de oliepomp. Hier zit een wat rare bult op
Dat is heel wat, maar dat krijg je als je zomaar op de bonnefooi maar onderdelen vervangt, kost meestal veel geld zonder resultaat!Ik heb ondertussen het onderstaande al vervangen zonder succes.
Je hebt de zekering al vervangen las ik maar blijft deze ook heel of gaat die meteen stuk?Ook alle elektra werkt niet meer.
De bougie vonkt niet , ik heb iemand er naar laten kijken en die heeft het vanaf de ontsteking bekeken , deze zou wel vonken maar verder was er in de bobine of bougie geen vonk. Zodoende het genoemde vervangen zonder succes.Wat bedoel je hiermee nu precies, vonkt je bougie nu of niet!!!
Het is een ludix uit 2006 , het type wordt echter niet vermeld bij rdw.Welke Ludix?
Dit klopt inderdaad en er zit geen oliepomp meer op sinds ik in het bezit ben van de scooterDus als ik het goed begrijp heb je 2 units, een cdi en de 6-polige sturing voor de elektrische oliepomp?
Heb ik geprobeerd maar nog zonder succes.Offff, heb je maar 1 8-polige unit met cdi en oliepompsturing in 1 kastje?
Een bult op een elektronisch kastje is altijd verdacht, indien je de 6 polige pompsturing hebt, trek deze dan even los en probeer of je nu vonk hebt want als unit defect is kan het zijn dat deze het pickupsignaal verziekt.
Hoe meet ik deze massa verbinding door ? Ben een beetje een leek in elektraDat is heel wat, maar dat krijg je als je zomaar op de bonnefooi maar onderdelen vervangt, kost meestal veel geld zonder resultaat!
Wat ik hier niet tussen zie staan is de bougiekabel die toch wel vaker voor problemen zorgt.
Ook lees ik niets over de massa-verbinding van het blok, is deze oke?
Momenteel zit er een 10a zekering in die heel blijft , de reden van vervangen was omdat er een 30a inzat , met welke reden durf ik niet te zeggen.Je hebt de zekering al vervangen las ik maar blijft deze ook heel of gaat die meteen stuk?
Ik heb dit zojuist gedaan maar het lijkt van niet , ik heb een afbeelding hiervan toegevoegdMeet je spanning op rode draad bij je contactslot en komt er ook spanning op de zwarte draad van het contactslot als je dit "aan" zet?
Ik heb het elektrische circuit weer aan de praat , dit bleek een kabelbreuk te zijn vanaf de zekering naar de spanningsregelaar. De knipperlichten , claxon etc werken dus weer maar heb jammer genoeg nog geen vonk.Wat bedoel je hiermee nu precies, vonkt je bougie nu of niet!!!
Welke Ludix?
Dus als ik het goed begrijp heb je 2 units, een cdi en de 6-polige sturing voor de elektrische oliepomp?
Offff, heb je maar 1 8-polige unit met cdi en oliepompsturing in 1 kastje?
Een bult op een elektronisch kastje is altijd verdacht, indien je de 6 polige pompsturing hebt, trek deze dan even los en probeer of je nu vonk hebt want als unit defect is kan het zijn dat deze het pickupsignaal verziekt.
Dat is heel wat, maar dat krijg je als je zomaar op de bonnefooi maar onderdelen vervangt, kost meestal veel geld zonder resultaat!
Wat ik hier niet tussen zie staan is de bougiekabel die toch wel vaker voor problemen zorgt.
Ook lees ik niets over de massa-verbinding van het blok, is deze oke?
Je hebt de zekering al vervangen las ik maar blijft deze ook heel of gaat die meteen stuk?
Meet je spanning op rode draad bij je contactslot en komt er ook spanning op de zwarte draad van het contactslot als je dit "aan" zet?
Ik heb zojuist hiernaar gekeken alleen komen de kleuren niet overeen met wat er op mijn scooter zit. Ik heb hieronder een afbeelding en de gemeten waarden.Meet eens met de multimeter op het laagste Ohm-bereik op de cdi connector, als volgt:
Schrijf elke waarde op.
- Koppel daarbij de 6 polige oliepompsturing en de cdi af.
- De zwarte meetdraad op de com-aansluiting van de multimeter
- De rode meetdraad op de aansluiting van de multimeter met het Ohmega tekentje ernaast.
- De zwarte meetpen op de min-pool van de accu en deze gedurende alle metingen daar aangesloten laten.
- De rode meetpen achtereenvolgens op de onderstaande draden van de cdi connector.
Zie je I, L of OL in het display, zet de multimeter een meetbereik hoger totdat je een meting ziet in het display.
Zet de meter wel weer terug op het laagste Ohm-bereik bij de volgende meting.
Dus met de rode meetpen achtereenvolgens meten op de:
- groene draad.
- geel/witte draad.
- geel/zwarte draad.
- groen/zwarte draad met ingeschakeld contactslot.
- groen/zwarte draad met uitgeschakeld contactslot.
- rood/zwarte draad.
Kan je toevallig wat met het bovenstaande ?Meet eens met de multimeter op het laagste Ohm-bereik op de cdi connector, als volgt:
Schrijf elke waarde op.
- Koppel daarbij de 6 polige oliepompsturing en de cdi af.
- De zwarte meetdraad op de com-aansluiting van de multimeter
- De rode meetdraad op de aansluiting van de multimeter met het Ohmega tekentje ernaast.
- De zwarte meetpen op de min-pool van de accu en deze gedurende alle metingen daar aangesloten laten.
- De rode meetpen achtereenvolgens op de onderstaande draden van de cdi connector.
Zie je I, L of OL in het display, zet de multimeter een meetbereik hoger totdat je een meting ziet in het display.
Zet de meter wel weer terug op het laagste Ohm-bereik bij de volgende meting.
Dus met de rode meetpen achtereenvolgens meten op de:
- groene draad.
- geel/witte draad.
- geel/zwarte draad.
- groen/zwarte draad met ingeschakeld contactslot.
- groen/zwarte draad met uitgeschakeld contactslot.
- rood/zwarte draad.
Eigenlijk niet veel.Kan je toevallig wat met het bovenstaande ?
- groene draad. 012ohm
- 2 x geel/blauwe draad. 1318ohm
- geel/zwarte draad. 016ohm
- Wit/zwarte 016ohm