Zuiger en de veren zijn paar maandjes terug vervangen.Hoeveel compressie heeft ie?
Denk dan toch even de staat van de zuiger(veren) en cilinder wand controleren.
Als de scooter uitvalt als er geen lucht binnenkomt dan kan er inderdaad niet echt valse lucht zijn. Maar de scooter zou ook moeten uitvallen als je de luchtschroef helemaal dicht draait. Misschien de carburateur stuk? Als bovenstaand allemaal uitgesloten is denk ik toch aan valse lucht; keerringen o.i.d.
Carb. is schoongemaakt maar heb je ook de stationairsproeier schoon gemaakt en daadwerkelijk gecontroleerd of deze ook licht doorlaat?
Een carburateur heeft op zijn minst 2 sproeiers, één hoofdsproeier en ernaast één sproeier voor de stationaire loop.Enige waarvan ik weet dat het licht doorlaat is de gewone sproeier binnen de carb, deze liet wel gewoon licht door.
Nee, alleen de sproeier die je met maten hebt voor volgas.Een carburateur heeft op zijn minst 2 sproeiers, één hoofdsproeier en ernaast één sproeier voor de stationaire loop.
Heb je ze beiden schoongemaakt en gecontroleerd?
Ik zat trouwens na te denken over wat jij zei, maar de scooter geeft vanuit zichzelf al gas zonder dat ik zelf gas geef. Dus de gasnaald doet toch eigenlijk niks dan?Lijkt mij wel.
De stationairsproeier heeft een heeeeeeel fijn gaatje dat snel verstopt zit.
Als je gas los laat zorgt de gasnaald ervoor dat de hoofdsproeier afgesloten wordt en de scooter krijgt dan alleen zijn brandstof via de stationair sproeier.
Is deze verstopt zit krijgt het blokje geen brandstof en valt uit, dit compenseer jij door de gashendel open te draaien zodat het blokje via de hoofdsproeier zijn "voeding" krijgt.
Weer een lijk uit de kast.Ik zat trouwens na te denken over wat jij zei, maar de scooter geeft vanuit zichzelf al gas zonder dat ik zelf gas geef. Dus de gasnaald doet toch eigenlijk niks dan?
Door middel van vol gas kan hij aan blijven maar dit is wel een beetje moeilijk bij een stoplicht.
Sorry voor de verwarring.Weer een lijk uit de kast.
Hier heb je in je initiële post niks van gezegd, sterker nog je beweert:
Je kunt in ieder geval concluderen dat je spanningsregelaar goed werkt als ik de waardes zo zie.
Valse lucht. Waarschijnlijk keerring. De valse lucht kan ook ergens anders vandaan komenScooter geeft uit zichzelf gas en maakt hele hoge toeren.
*Scooter uitgezet en stationair schroef een half slagje open*
Scooter geeft uit zichzelf gas maar valt vervolgens uit.
*Scooter uitgezet en stationair schroef nog een half slagje verder open*
Scooter start niet meer.
Mijn scooter viel ook gewoon uit toen ik de luchtschroef dicht draaide toen de pakkingen rot waren en hij hier dus valse lucht trok.Scooter trekt geen valse lucht want als ik met mijn hand de luchtfilter afsluit valt hij gelijk gelijk uit.
Niet zo gek eigenlijk. Een carburateur afstellen terwijl er valse lucht is, is gewoon dweilen met de kraan open.Daarom kan ik er totaal geen vinger op leggen, ik krijg niet de mogelijkheid om normaal die stationairschroef af te stellen voordat hij uitvalt.
Valse lucht. Waarschijnlijk keerring. De valse lucht kan ook ergens anders vandaan komen
Hier een mooi en handig filmpje wat misschien wel kan zijn hoe jij het beschrijft:
In het filmpje start de scooter en hoor je hem hoog in te toeren schieten om vervolgens uit te vallen.
Mijn scooter viel ook gewoon uit toen ik de luchtschroef dicht draaide toen de pakkingen rot waren en hij hier dus valse lucht trok.
Wel valt die in het verhaal/filmpje van de man uit na het lopen in hoge toeren maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.
Het feit dat hij nu helemaal niks meer doet meerdere oorzaken hebben. Bijv:
- Geen vonk of benzine
- Cilinder te warm geworden door een te arm mengsel (door de valse lucht).
- De valse lucht word alleen maar meer en meer en waarschijnlijk is dat nu zo veel dat de benzine in het mengsel zo arm is dat het blokje er niets mee kan.
Niet zo gek eigenlijk. Een carburateur afstellen terwijl er valse lucht is, is gewoon dweilen met de kraan open.
Het moet eigenlijk wel valse lucht zijn.
Kan me niets anders bedenken.
Er zou inderdaad vloeistof het carter in kunnen lekken via de keerring maar dit hoeft volgensmij niet altijd.
Ik denk als je de vario verwijderd kan je daar al goed kijken of er iets mis is. Als ze tever erin, of eruit zitten o.i.d
Bij de ontsteking kant word dit volgensmij iets lastiger.
Zoals in de video in mijn vorige bericht gezegd word kunnen ze ook gewoon keihard zijn geworden o.i.d, net zoals olie slangetjes poreus worden.
Keeringen vervangen is best een ingewikkelde klus voor de leek dus mocht je er niet al te veel verstand van hebben dan kan je het beter uitbesteden bij een monteur.
Er zijn overigens best veel videos op youtube te vinden over hoe je ze kunt controleren en vervangen.