MHR krukas is zonder van het geld, tenzij je de krukas nodig hebt als er spraken is van een langere drijfstang. Maar bij standaard lengte is een goedkopere ook gewoon goed. Het is nou niet dat een MHR rep cilinder nou zo`n snelle cilinder is.
Had ondertussen ook vernomen inderdaad dat een MHR krukas echt voor grotere builds is dan wat je met Peugeot horizontaal kan bereiken. Ik ben meer aan het kijken nu naar de Doppler Endurance of de Polini For Race. De eerste zie ik op best wel wat builds gebruikt worden maar die van Polini gek genoeg niet. Denk dat dat ook wel wat zegt, prijsverschil is weinig tot niets.
Leuk plan! Ludix is Peugeot horizontaal, toch?
Als je echt goed ervoor wilt gaan is die R1200 wel met afstand de beste uitlaat. Wordt alleen even zoeken naar een passende cilinder. MHR replica is meestal vrij bescheiden kwa performance, ik heb geen concrete ervaring met die cilinder op Peugeot horizontaal, maar verwacht niet dat ie daarop anders zou presteren dan op andere blokken.
Volgens mij is er verder niet echt veel voor Peugeot horizontaal te krijgen, toch? Beetje snel zoeken zie ik een Polini alu 70 en een Airsal T6 en misschien een Stage6? Ik zou de snelste optie kiezen die je kunt vinden. En misschien verstandig om een tuner op te zoeken om te kijken wat die kan betekeken. Als je een T6 mooi kunt laten aanpassen op die R1200 heb je voor niet al te veel geld wel mooie prestaties. (let wel T6 is niet de beste cilinder ooit, doe voorzichtig met de wand, maar kan best redelijke performance uitkomen).
Die Malossi krukas is zonde van je geld, gewoon lekker Doppler oid asje nemen. Kwa carb zou je ook nog naar de Polini CP kunnen kijken. Misschien dat die net iets goedkoper is?
En verder, de fly clutch is een pointless "upgrade", zou gewoon een goeie koppeling (Malossi delta, Polini 3G, S6) halen als die beschikbaar zijn voor je blok.
Inderdaad Peugeot horizontaal ja! Ik zou er graag een R1200 op gooien, maar die past qua toerental niet bij de MHR. Is voor grotere cilinders.
Qua cilinders heb je het volgende (volgens Maxiscoot):
- Sport: Top Performance Trophy en Naraku
- Racing: Malossi MHR en Airsal T6
Dan heb je inderdaad nog Polini die andere aanbieders wel hebben. Stage 6 is er denk ik niet. Ik zie wel dat er een versie was voor een LC horizontaal blok, maar geen versie voor AC.
Ik hoor wel dat de MHR de beste prestaties levert op Peugeot horizontaal en dat je die ook nog eens kan bewerken. Nu wil ik dat bewerken niet vanaf het begin al doen. Ga denk ik een jaartje met de standaard build aan de slag en daar ook wheelies op proberen te leren voordat ik ga kijken of ik de cilinder kan aanpassen om er goed een R1200 op te zetten.
Polini CP (21mm-variant) is wel wat duurder dan die van Dellorto (PHBG DS 21). Is er een reden dat je die Polini benoemt? Gewoon specifiek het prijs-aspect of reageert die beter dan Dellorto?
Qua koppelingen zat ik zelf ondertussen te kijken naar Polini 3G inderdaad. Ik heb gelezen dat de koppeling van Stage 6 niet zo hele goede kwaliteit was voor de prijs. Iemand die raadde me aan om de originele koppeling te gebruiken met TNT 22% drukveer en oranje Stage 6 Torque Control trekveren.
Qua uitlaat is het echt nog even kijken. De ene prijst Tecnigas Triops aan met zijn Ludix build. De ander zegt dat Tecnigas Trek/Yasuni R weer beter is op zijn build en dat Triops waardeloos is. Dan heb je ook nog de Yasuni Carrera-10 waar je weinig over vindt, waarschijnlijk door de vergelijkbare prijs met R1200. Het verschil tussen de Yasuni C10 en de Yasuni R is dat de kamer van de R uit 5 'gelaste' delen bestaan en die van de C10 uit 7 'gelaste' delen. De C10 is daardoor een uitlaat die rechter is, waar dat goed voor is? Ik zou het niet weten.
Qua build zit ik dus nu op het volgende:
- Krukas: Doppler Endurance
OF Polini For Race
- Cilinder: Malossi MHR Replica 70cc aluminium
- Uitlaat: Yasuni C10
OF Yasuni R
OF Tecnigas Triops
OF Tecnigas Trek
- Carburateur: Dell'Orto PHBG DS 21mm
- Membraan: Doppler Fiberglass
- Luchtfilter: Stage 6
- Vario: Malossi Multivar
OF Stage 6 Sport Pro
- Koppeling: Polini 3G
OF Origineel met TNT 22% en oranje Stage 6 torque control trekveren
- Secundaire vertanding: Polini 16/44