Jagende
Member
Hallo,
Ik heb een Vespa LX 2T uit 2007 met de volgende setup:
DR70 cilinder
Sito plus vespa model
Polini CP19 carburateur, handchoke
Polini luchtfilterkelk zodat de standaard slang er op past
Polini luchtfilterelement in standaard luchtfilterbox (Ingeolied met valvoline luchtfilterolie)
Standaard origineel spruitstuk
De rest van de setup qua overbrenging doet er niet toe aangezien dat niet met het probleem te maken heeft.
Sinds dat ik de 19mm carburateur heb gemonteerd is mijn vermogen redelijk afgenomen, de carburateur staat redelijk afgesteld (niet perfect) maar hij hapert warm niet, koud wel iets maar ik kan er normaal mee rijden, maar dat lijkt me logisch aangezien er nu geen automatische choke meer op zit.
Ik denk zelf dat het probleem in de luchtfilterkelk zit, deze gaat over de carburateur en maakt de aansluiting kleiner maar heeft van binnen gewoon volledig scherpe randen dus denk ik dat dat de luchtstroom slecht maakt.
Hiervoor had ik een 17,5mm en daar trok hij harder mee, alleen ging daarbij mijn vlotterbak leeg bij langer dan 500 meter volgas, nu is dat probleem in ieder geval weg maar trekt hij dus een stuk minder snel door.
De oplossing die ik nu eigenlijk zoek is een grotere luchtslang die in het standaard luchtfilter past en op de carburateur, maar het probleem daarvan is dat de slang aan de filterkant in de box zit en niet er op met een slangenklem zoals bijv typhoon/runner/skr etc
Hier linkjes van de kelk en van de standaard luchtfilter slang zodat je er een beeld bij krijgt. (Als je niet bekend bent met een Vespa LX 2t, het motorblok en filter is exact hetzelfde als een zip 2t)
Inlaatkelk zoals je ziet is hij van binnen heel hoekig
Luchtfilterslang deze is aan de filterkant ovaal en aan de andere kant rond maar is dus veels te klein voor deze carburateur.
Carburateur is 46mm en standaard luchtfilterslang is ~34mm
Ik zat ook nog te denken of het niet aan de filter olie lag, dit heb ik namelijk pas gedaan bij het monteren van de 19mm maar dat lijkt me heel sterk dat dat het probleem is.
Wie heeft hier een creatieve oplossing voor buiten een powerfilter? Daarmee rijd hij namelijk goed (met een grotere sproeier) maar dit is gewoon mijn dagelijks vervoer dus zoveel lawaai is nergens voor nodig.
Ik heb een Vespa LX 2T uit 2007 met de volgende setup:
DR70 cilinder
Sito plus vespa model
Polini CP19 carburateur, handchoke
Polini luchtfilterkelk zodat de standaard slang er op past
Polini luchtfilterelement in standaard luchtfilterbox (Ingeolied met valvoline luchtfilterolie)
Standaard origineel spruitstuk
De rest van de setup qua overbrenging doet er niet toe aangezien dat niet met het probleem te maken heeft.
Sinds dat ik de 19mm carburateur heb gemonteerd is mijn vermogen redelijk afgenomen, de carburateur staat redelijk afgesteld (niet perfect) maar hij hapert warm niet, koud wel iets maar ik kan er normaal mee rijden, maar dat lijkt me logisch aangezien er nu geen automatische choke meer op zit.
Ik denk zelf dat het probleem in de luchtfilterkelk zit, deze gaat over de carburateur en maakt de aansluiting kleiner maar heeft van binnen gewoon volledig scherpe randen dus denk ik dat dat de luchtstroom slecht maakt.
Hiervoor had ik een 17,5mm en daar trok hij harder mee, alleen ging daarbij mijn vlotterbak leeg bij langer dan 500 meter volgas, nu is dat probleem in ieder geval weg maar trekt hij dus een stuk minder snel door.
De oplossing die ik nu eigenlijk zoek is een grotere luchtslang die in het standaard luchtfilter past en op de carburateur, maar het probleem daarvan is dat de slang aan de filterkant in de box zit en niet er op met een slangenklem zoals bijv typhoon/runner/skr etc
Hier linkjes van de kelk en van de standaard luchtfilter slang zodat je er een beeld bij krijgt. (Als je niet bekend bent met een Vespa LX 2t, het motorblok en filter is exact hetzelfde als een zip 2t)
Inlaatkelk zoals je ziet is hij van binnen heel hoekig
Luchtfilterslang deze is aan de filterkant ovaal en aan de andere kant rond maar is dus veels te klein voor deze carburateur.
Carburateur is 46mm en standaard luchtfilterslang is ~34mm
Ik zat ook nog te denken of het niet aan de filter olie lag, dit heb ik namelijk pas gedaan bij het monteren van de 19mm maar dat lijkt me heel sterk dat dat het probleem is.
Wie heeft hier een creatieve oplossing voor buiten een powerfilter? Daarmee rijd hij namelijk goed (met een grotere sproeier) maar dit is gewoon mijn dagelijks vervoer dus zoveel lawaai is nergens voor nodig.