Klein stukje afgebroken van mijn carter

Sem0183

Member
Ik heb dus een blokje opgehaald voor mn zip en onderweg is er een klein stukje afgebroken kan dit gemaakt worden? hij is nog smerig maar ik wil hem leeg halen en laten stralen als dit te maken is anders moet ik de carterhelft vervangen (het stukje aan de rechter kant van de scheur waar dat rubbertje zit kan ik eruit halen)
 

Attachments

  • 7323AB61-85F4-4DB4-A7BF-28DE634619AF.jpeg
    7323AB61-85F4-4DB4-A7BF-28DE634619AF.jpeg
    168.8 KB · Views: 38
  • CBA5ADCD-012F-4390-83E8-912AF690E57C.jpeg
    CBA5ADCD-012F-4390-83E8-912AF690E57C.jpeg
    204.3 KB · Views: 34
Advertisement - register to remove this

Rechts naast deze barst zit de grote uitsparing tbv kabeldoorvoer, daarom kan die ook sneller barsten.
Is het 1 van de velen die de carterdeksel beethoudt? Dan zou ik t aandurven. Maar als je een lasser kent of grondig een blok wilt opbouwen, is nu het moment waarop je het kan aanpakken. Aluminium moet namelijk qua temperatuur warm gelast worden en dat is met een leeg en schoon carter mooi werken.
Groet,
 
Rechts naast deze barst zit de grote uitsparing tbv kabeldoorvoer,
Dit is het olie-slangetje die naar de oliepomp loopt.
Voor je ermee gaat rijden zou ik hier wel even goed naar kijken, dit slangetje lijkt wel een beetje platgedrukt waardoor de olie er wellicht niet goed door kan.
En je wil geen 2-takt rijden met een geblokkeerde/geknikte olieslang.


Sorry kan aan mij liggen maar ik zie niet waar er iets is gebroken, het lijkt wel of er een scheur door aanhecht punten loopt...
Ik neem aan dat die scheur helemaal doorloopt tot in de uitsparing voor de olieslangdoorvoer.
Maw als je de oliedoorvoerrubber/kunststof eruit neemt/schuift valt dat stuk uitgebroken hoek eruit.
Indien mijn vermoeden klopt, lijkt me dat geen probleem en ben ik zo moedig als @Harrr .;)

Dan zou ik t aandurven.
 
Last edited:
Rechts naast deze barst zit de grote uitsparing tbv kabeldoorvoer, daarom kan die ook sneller barsten.
Is het 1 van de velen die de carterdeksel beethoudt? Dan zou ik t aandurven. Maar als je een lasser kent of grondig een blok wilt opbouwen, is nu het moment waarop je het kan aanpakken. Aluminium moet namelijk qua temperatuur warm gelast worden en dat is met een leeg en schoon carter mooi werken.
Groet,
Klopt ja dat is een van de zoveel die de carterdeksel vasthoud maar dat is mooi dan ga ik binnenkort het blok leeghalen want ik ken wel iemand die dat goed kan
 
Klopt ja dat is een van de zoveel die de carterdeksel vasthoud maar dat is mooi dan ga ik binnenkort het blok leeghalen want ik ken wel iemand die dat goed kan
Ik heb ooit een vierkant stuk (5x5) uit de alu carterpan van een 2.5 tdi motor (van camper) gezaagd en later een iets groter stuk geplaatst/geplakt met kneedbaar ijzer van Bison ad 10€, heeft nooit gelekt... En later nog heel veel meer dingen. Ook om allerlei vormen van te maken zoals klei. Na uitharden echt keihard, zelfs om schroefdraad in te maken. Wel goed kneden. In het begin lijkt het niet goed te plakken maar naderhand super.
 
Back
Top