luchtfilterbegrenzing eruit?

arnout@aerox

Well-Known Member
goedendag,

ik had een vraagje, heb gesearched, maar daar werd ik niet echt wijzer van.
Ik heb een aerox, model 2004, en hij is ontdaan van varioring en uitlaatbegrenzing.

Wat wil nou het geval:p:
Ongeveer 5vrienden van mij rijden ook aerox, maar die gaan (een stuk) harder met dezelfde begrenzers eruit.... en dat trek ik dus niet:p
Hij is bij de dealer onbegrensd, en afgesteld, hier is niks mis mee. De dealer zegt dat het per model verschilt, maar ik vind het vaag, zou dus betekenen dat ik een maandagochtendmodel heb die niet harder gaat als 75... terwijl anderen makkelijk over de 80 halen.

Nou vroeg ik mij dus 2 dingen af:
Hebben meer mensen met bovenstaand 'probleem' te maken?
Heeft het zin om de begrenzer in de luchtfilter eruit te laten halen, aangezien m'n scooter bijna weer een beurt moet. Zou ik hierdoor prestatiewinst krijgen?

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Cipher said:
Een grotere carb geeft je inderdaad meer vermogen omdat hij meer mengsel geeft. Meer vermogen betekend dat je meer kracht aan je achterwiel hebt.
De enige plek waar de kracht aan je achterwiel vandaan komt, is je cilinder.
Je zuiger knalt met meer kracht naar beneden door een fellere ontbranding.
En met meer kracht.. kan hij ook meer toeren draaien. Maar ga hier dan asjeblief op door in mijn topic.. en niet hier.

@TS
Het schijnt niets uit te maken.. maar het heet niet voor niet "begrenzer". Make up ur own mind :p
MBK toch niet,...
 
arnout@aerox said:
zou dat verklaren dat vrienden van mij op aeroxen van 2003 of ouder harder gaan??
hoe weet je dat??

//offtopic
en jongens, mijn scooter heeft toch echt een dell'orto 12mm PHBH autoshoke... dus waar jullie het vandaan halen dat dat niet zo is...:S


Ja uit ervaring, ik had precies hetzelfde probleem. Ik ging harder dan een maatje die met het model uit 2003 reed
 
Ik zou hem lekker laten zitten. Maar arnout heb je dealer niet een grotere sproeir gemonteerd ? een onbegrens aeroxje moet makkelijk 80 op teller kunnen halen , wind mee soms wel eens 85/90
 
kortom, die luchtfilter begrenzer is eigenlijk geen begrenzer, laat hem erin zitten,
overigens heb ik ook gehoord dat er iets was met die cdi van de nieuwere modellen rox
begrenst oid, zou ook het snelheidsverschil kunnen verklaren....
 
ik weet het niet joh, zou best kunnen, maar iig moet ie harder...
mag alleen verder nog niet sleutelen, tot de garantie voorbij is, dus ff zoveel mogelijk hieruit proberen te halen:| ik ga het wel ff navragen...
 
steppy spy said:
naja, niet elk blok is gelijk, als je 2 roxen in de winkel haalt en allebij ontgrentst, kan het toch zijn dat de ene beter loopt..

heeft niks met beter lopen te maken, die van mij loopt perfect dat is het probleem niet, alleen gaat ie (een stuk) minder hard...

@ anthony:
ik zal nog ff navragen of hij echt wel helemaal onbegrensd is..:)
 
steppy spy said:
naja, niet elk blok is gelijk, als je 2 roxen in de winkel haalt en allebij ontgrentst, kan het toch zijn dat de ene beter loopt..

tuurlijk kan dat, maar als ik zie dat meerdere roxen langzamer gaan dan een oudere met een gelijksoortige setup,
dan ga je toch anders denken en dingen vergelijken...:rolleyes:
 
Jelle RV said:
tuurlijk kan dat, maar als ik zie dat meerdere roxen langzamer gaan dan een oudere met een gelijksoortige setup,
dan ga je toch anders denken en dingen vergelijken...:rolleyes:

:L
You've got hm!:)

maar heeft niemand een idee waar dat verschil dan aan kan liggen?
 
Dat heb ik halverwege de vorige page gepost.. maar je reageerde niet
Hm.. zo te zien in de war met n ander topic, staat er niet.

Maar t kan aan zoveel dingen liggen.
Als het toerental van je blok lager is, is het toerental van je achterwiel ook lager.
Als je snaar minder hoog komt als bij hem, is je overbrengingverhouding kleiner, en gaat je achterwiel langzamer
Als je vertanding langer is, draait je achterwiel langzamer
Als de omtrek van je achterwiel kleiner is (bijv niet hard opgepond), leg je per omwenteling minder centimeter af, en ga je langzamer.

Vergelijk du seens het toerental waarop jullie blokjes draaien, streep jullie varios af, tel de tandjes op jullie vertanding, en meet de buitenomtrek van jullie achterbanden op.
Dan weet je waar het verschil zit
 
Back
Top