losse knikkers en gillend geluid?

sp33dy

Well-Known Member
hallo iedereen9||6

ik heb maand geleden mijn nieuwe krukaslagers gemonteerd omdat me ouwe het niet meer deden..

maar ik ging toen test rijden maar met t uitrollen had ik zegmaar een soort van gillend geluid wat daarvoor op een vliegtuig klonk.. (ligt dat aan me blok ofso?)
nu is dat gillende geluid dus ook als ik in hogere toeren kom maar dan zat ik te denken aan me luchtfilter omdat ik net nieuwe krukaslagers heb?..:!
(stilstaand heb ik t dus niet tot hij de vario echt gaat meewerken)

en over de losse knikkers:p

ik had me rollen in me power 1 vario in die tijd ook nog vervangen omdat me oude helemaal vierkant waren (bij wijze van spreke) maar als ik gas geef hoor je ze ratelen en ook tijdens t rijden maar dat hoor je alleen als je naar me blok luisterd<]

iemand die mogelijk conclussie weet voor mij?(A)
 
Advertisement - register to remove this

Denk toch echt dat je lagers naar de knoppen zijn dan... Verkeerd gemonteerd oid.

ok dat is geen goed nieuws... maar moet je iets speciaals hebben dan om ze erin te doen? want ik heb ze er gewoon zachtjes ingetikt?
 
normaal gesproken de carterhelften verwarmen met een gasbrander of iets en dan zouden de lagers er zo in moeten vallen

ooh.. ga ik volgende keer is proberen!

misschien heb ik iets te hard geslagen of zitten ze er gewoon nog niet goed in dat ie dit geluid maakt? :eek: (als dat t geval zou zijn kan die toch niet goed rijden? wat ie NOG wel doet:+
 
Ik ga zo ff kijken

Weet iemand btw hoe je je olie moet verversen van je blok? ik zie niks om t eruit te laten lopen?
 
wat voor een scoot is het? staat nergens. maar meestal wat ik gezien heb (niet veul)
is er alleen een vulplug en moet je hem via daar leegmaken of op het LAAGSTE punt zit er een boutje dat je carter NIET vastbout en die moet je dan hebben das je aftapplug.
 
Geloof dat er 2 verschillende blokken nu zijn bij peugeot. Heb ff voor je een foto gemaakt bij mijn eigen blok (oud type)
http://i30.tinypic.com/sv749z.jpg
Normaal is het de onderste loshalen leeg laten lopen, dichtdraaien. Bovenste open vullen en weer dichtmaken.

Bij nieuwere blokken die maar 1 schroef hebben word dit dus met 1 schroef gedaan (de bovenste). Die loshalen, achterrem inknijpen (als je niets hebt om het eruit te zuigen) voorwiel optillen, eruit laten lopen en dan weer vullen en dichtdraaien.
 
Back
Top