2 losse slangen Vespa LXV 2009 2-takt

Lens01

New Member
Hi Allemaal,

Ik heb al even gegoogeled en op het forum gekeken, maar ik kom er niet uit. Onze Vespa LXV scooter uit 2009 stinkt behoorlijk naar benzine. Vanmiddag toen mijn vrouw weg reed lag er benzine of olie op de stoep. Ze is zojuist thuisgekomen en ik zie 2 losse slangen onder de scooter zitten. Een zwarte en transparante. Ik weet dat de zwarte een overloopslang is, maar die andere slang … ik twijfel of dit zo hoort. Waar hoort deze transparante slang op? Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast dank
 

Attachments

  • 2325E9F6-B475-408A-83F1-EB2599148AB4.jpeg
    2325E9F6-B475-408A-83F1-EB2599148AB4.jpeg
    297 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Denk dat die blanke slang op de Accu hoort , om de accu gassen of eventuele zuur af te voeren . ( oud type Accu ).
Zelf rijd ik nu met een Gel Accu , daar zit die aansluiting niet op .
 
Waarschijnlijk sluit de vlotternaald niet volledig de vlotterkamer af als deze vol zit.
Hierdoor lekt de scooter bij stilstand langzaam maar zeker benzine omdat de benzine wat zich nog in de benzineslang tussen vacuumkraan en carburateur bevindt door de zwaartekracht toch langzaam de vlotterkamer binnenstroomt en de vlotterkamer doet overlopen.
 
Bedankt!! Voor de reactie, dan hou ik het in de gaten ... Vwb ontluchtingslang ... deze zat blijkbaar ergens anders en tevoorschijn gekomen op 1 of andere manier ... vwb lekken van benzine ... vanmiddag weer even gekeken toen was er niets aan de hand ... @Sparky ik hou het in de gaten en wanneer hij blijft lekken ga ik naar de Scootdokter ... @gcs100 bedankt voor de verduidelijking
 
Ter info ... probleem is gefixed, maar het bleek dus de brandstofslang te zijn o_O. Mijn zoon klaagde over het feit dat zijn tank wel heel snel leeg was gegaan na het tanken. Slangetje bleek iets gescheurd waardoor hij was losgeraakt. We hebben het een stukje afgeknipt en weer bevestigd ...
 
Ter info ... probleem is gefixed, maar het bleek dus de brandstofslang te zijn o_O. Mijn zoon klaagde over het feit dat zijn tank wel heel snel leeg was gegaan na het tanken. Slangetje bleek iets gescheurd waardoor hij was losgeraakt. We hebben het een stukje afgeknipt en weer bevestigd ...
Mooi dat het opgelost is.
Dank voor de feedback.
Daar houden we van op dit forum.
 
Back
Top