Losse stage 6 drijfstang

Dan houd je ontzettend weinig "vlees" over. Ik houd er niet van als iets er slap uit ziet. Het is ook de bedoeling dat er met aardig wat vermogen gereden gaat worden en ook met Nos in een latere fase:).

Bovendien heeft de huidige drijfstang nog weinig smering gaten bij het small end.
 
Als je mij even de exacte maten van het de drijfstang kunt geven die je zoekt zal ik eens kijken of ik wat voor je kan vinden.

PM anders even.
 
ik heb ook diverse stangetjes liggen, maar goed.

het 'soort' vlees is 10x belangrijker dan de dikte ;)

als je nu een mhr drijfstang hebt, dan kan je die makkelijk uitboren

groeten heiko
 
Jij bedoeld de team 99 drijfstang neem ik aan? Dan ben jij een hele grote hulp voor mij geweest :*. Nu nog hopen dat die op de krukas past :).
 
mja , 1 mm groter is niet veel opzich , smeringgaten kun je er zelf eventueel ook in maken..

precies, en ik zou liever een mhr kaweilteit drijfstang opboren en naslijpen, dan een 2fast bijvoorbeeld. dikte maakt echt niet zoveel uit, wel alle scherpe delen beetje afronden zodat er geen scheuren ontstaan.
 
Een MHR drijfstang heb ik wel nog liggen. Als jullie zeggen dat dat het gewoon houd, ook nog met hogere vermogens, dan moet dat denk ik wel te doen zijn.
 
Als het small end 16mm is wel. De huidige drijfstang heeft een 15mm small end:). Dan gaat er 1mm af aan elke kant. Dat vond ik iets te leip.
 
En tenslotte zijn we nogsteeds geen meter verder. Het verhaal wat Heiko verteld gaat dus niet op. Als je in een drijfstang gaat boren kom je alsnog op een zacht stuk metaal uit. Daar zit ik dus niet op te wachten.

Ik ben dus nogsteeds op zoek naar een passende drijfstang voor mijn BGM as.

De maten die ik tot nu toe weet:

-Small end gat moet 17mm zijn
-Big end gat ??? De pen is 16mm (zoals Melf #50 al zei)
-85mm lengte

Stage 6 heeft geen losse drijfstangen. Epc heb ik al meerdere malen gebeld en zeggen steeds dat ze het wel uit gaan zoeken, of ze die tcr drijfstangen kunnen leveren (dat verhaaltje is na 3 keer bij mij ook wel gelopen). Euroscooters kan losse drijfstangen opzich gewoon moeilijk leveren. Ik ga morgen bellen naar: Powerseal (leverd Pro-x drijfstangen), Marco van XSH( heb ik vandaag al aan de lijn gehad, maar het was tenslotte zondag, dus geen leveranciers open)en naar EMOT, aangezien er misschien toch een Samarin drijfstang zou kunnen zijn wat wel past.
 
Opboren kan gewoon hoor? Hoezo is het materiaal zachter als je de diameter vergroot?

Samarin zou ik wel eens goed naar informeren, std. was het exemplaar wat ik had iig te zwaar uitgevoerd.

En waarom moet de drijfstang exact 85mm zijn? Aangezien bv. NSR een 16mm big-end heeft, en 90mm is. Je hebt hierin veel soorten, en wss ook wel een 17mm smal end exemplaar. Misschien dat Am6 ook 17mm smal-end exemplaren heeft, maar ook deze zijn 90mm.
 
Schiet me net te binnen dat er voor MBK scooters Pen13 krukassen worden gemaakt door Malossi. Drijfstangen zijn ook los te bestellen, kan alleen nergens vinden wat de drijfstang lengte hiervan is.
Misschien is dit wat?
In de online catalogus van samarin staat btw geen drijfstang die voldoet aan jouw maten.
 
Opboren kan gewoon hoor? Hoezo is het materiaal zachter als je de diameter vergroot?

Samarin zou ik wel eens goed naar informeren, std. was het exemplaar wat ik had iig te zwaar uitgevoerd.

En waarom moet de drijfstang exact 85mm zijn? Aangezien bv. NSR een 16mm big-end heeft, en 90mm is. Je hebt hierin veel soorten, en wss ook wel een 17mm smal end exemplaar. Misschien dat Am6 ook 17mm smal-end exemplaren heeft, maar ook deze zijn 90mm.

Omdat een team 99 drijfstang alleen aan de buitenkant verhard is. We hebben een team 99 drijfstang op laten boren en we kwamen op zachter materiaal uit. Is dus uit eigen bevindingen.

De drijfstang heb ik het liefst in 85mm omdat dit bij bigbore std is en omdat ik niet zo voor ophoogplaten ben. Er zullen vast wel meerdere 90mm exemplaren zijn die een 17mm small-end hebben, alleen kom ik alleen maar de 16mm exemplaren tegen daarvan.
 
Schiet me net te binnen dat er voor MBK scooters Pen13 krukassen worden gemaakt door Malossi. Drijfstangen zijn ook los te bestellen, kan alleen nergens vinden wat de drijfstang lengte hiervan is.
Misschien is dit wat?
In de online catalogus van samarin staat btw geen drijfstang die voldoet aan jouw maten.

Malossi is echt een ramp als je online gaat zoeken, daarom is Marco voor mij aan het zoeken (moet ik later op de middag even bellen).

Online staan er idd geen goede samarin drijfstangen bij voor mijn maten. En tis net wat jij zegt, ik had al meerdere mensen zien klagen over het gewicht van de drijfstang.
 
Back
Top