Ik zou eerder de krukas even goed controleren...
En dan met name de ''small end''..., dus daar waar je zuigerpen en naaldlager tussen moeten.
Een circlip kan er uit lopen maar meestal komt dit door verkeerde montage.
Een naaldlager die uit elkaar klapt en in de cilinder, cilinderkop en/of motorblok terecht komt is nogal zeldzaam te noemen.
Zie ook hieronder wat ik bedoel:
Uitspoelen kan altijd nog, maar om er zeker van te zijn blijft splitsen raadzaam.
Het kan ook bijvoorbeeld met een (kleine) magneet welke aan een flexibel voorwerp is bevestigd.
Maar dan nog moet je op zoek naar een hoop onderdelen..., zeker van een naaldlager.
Kan zijn dat er via de uitlaatpoort iets in de uitlaat terecht gekomen is..., maar het kan ook zijn dat het meeste onderin je blok ligt.
Dit is voor de lagers en keerringen natuurlijk niet gewenst...
Denk dat je het best even kan inventariseren wat je momenteel hebt weten eruit te vissen.
Wellicht valt het dan nog mee..., maar om eerlijk te zijn denk ik dat je er niet onderuit komt om het blok te splitsen.
Is helaas de enige manier om er zeker van te zijn dat alles verdwenen is uit het blok.