Loopt heel raar

Derbi GPR 50

New Member
Hi,

Ik heb net een hele revisie gedaan op mijn D50B0 motorblok. Mijn nieuwe setup is:
- 50cc gietijzer tpr
- Doppler endurance krukas
- 17.5 dellorto met 110 sproeier
- ontgrensde yasuni racing series uitlaat

Mijn e-start doet het niet, maar bij het aanlopen merk ik dat die heel lastig aan gaat, alleen met de choke vol open. Als ik rijd merk ik dat die niet hoger dan 5k toeren wil rijden. Hij wilt ook niet stationair lopen zonder choke. Ik gok dat die veels te rijk staat, maar welke sproeier zal ik mee beginnen voor het afstellen? Ik dacht zelf een 80-102 set is vast goed, maar ben niet zo goed in afstellen. Daarom vraag ik het even voor de zekerheid.
 
Advertisement - register to remove this

Kwestie van kijken naar je bougiekleur en dan vanuit daar kijken wat er moet gebeuren. Staat hier wel een schema met de kleuren en watje er mee kan doen
 
je "choke" of in dit geval startverrijker (om het duidelijk te maken) verrijkt het mengsel alleen maar. aangezien ie alleen loopt met je "choke" open (verwarrend, een èchte choke moet dicht om een rijk startmengsel te geven)
heb je al naar valse lucht gekeken?
maar zoals @bartj al zegt: bougie uitlezen.
 
Waarschijnlijk een open kelk of een zgn. powerfilter gemonteerd!?
Manuele choke op vol open met een reeds warme motor duidt op een mengsel tekort of er zit een sproeier verstopt!
Stationair wil nog wel is dicht gaan zitten op de duur.
 
Het kan van alles zijn , het ligt er aan wat er onder zit en of er wel of geen valse lucht is.
Maar een sproeier 110 zegt eigenlijk al genoeg als die dan nog met die setup te arm staat.
En is het een scooter of een schakelbrommer, aangezien je hem aan moest lopen ?
Lekker helder allemaal weer :cool:
 

Attachments

  • inspector gadget.png
    inspector gadget.png
    327.8 KB · Views: 2
Het kan van alles zijn , het ligt er aan wat er onder zit en of er wel of geen valse lucht is.
Maar een sproeier 110 zegt eigenlijk al genoeg als die dan nog met die setup te arm staat.
En is het een scooter of een schakelbrommer, aangezien je hem aan moest lopen ?
Lekker helder allemaal weer :cool:

D50B0 motorblok is van Derbi, dus schakel...
TPR 50cc cilinder is ook een indicatie wat dat betreft.

En als je (lees de TS) de manuele (hand) choke moet gebruiken als de motor reeds warm is, is het op zeker een mengsel kwestie.
Maar goed, in eerste instantie behoort dit natuurlijk wel vermeld te worden in de topicstart...
Dus wat dat betreft ben ik het geheel met Twinky eens!
 
Last edited:
Back
Top