Liquid cooled wordt niet warm

sims

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een SR LC maar de meter geeft aan dat hij koud blijft, ook na een half uur rijden. ( Nee, de meter is niet kapot )

Kan het de thermostaat zijn en is dat lastig te vervangen ?

Verder moet ik de hele tijd met de choke open rijden om op toeren te komen. ( te kleine sproeier ??)

Laat maar wat horen....

Ik heb altijd AC gereden en ben wat betreft LC nog echt een leek.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als je met choke open moet rijden, dan krijg je te weinig benzine.
Oplossing: grotere sproeier.

Verder over de temperatuur, als die zodanig laag blijft met een LC kun je eens proberen je radiateur deels af te plakken...
Weet je zeker dat die koud blijft? lijkt me niet echt logisch...
 
Op me SR2000 gaat me temperatuur meter ook niet omhoog. Alleen in extreme hitte gaat hij licht omhoog. Heb dus alles nagekeken, maar alles was correct. Volgens me dealer zou het probleem ergens in het koelsysteem bij me motor zitten. Dus dat de sensor, te laat de warmte aangeeft. Misschien bij jou ook...
 
Motorisch zou het inderdaad allemaal oke moeten zijn. Als dat je probleem zou kunnen zijn wat ik net zei, dan schijnt het een kut karwij te zijn om het te maken. Je hele koelhuis moet open ofzo, me dealer had wat moeilijke verhalen erover :S Ik heb het dan ook maar laten zitten zo.
 
Ik kan mijn raditeur nog heel erg goed aanraken. Ding wordt hooguit een beetje 'lauw'. En dat terwijl na 1 a 2 kilometer ff goed hard rijden, ongeveer 80 / 90, de temp meter nog slechts enkele millimeters onder het rode gebied hangt.

Lijkt me niet goed, maar wat kan het zijn? De radiateur wordt dus warm, de koelslangen ook. Bougie is gewoon normale goede kleur en bovendien ist ding net 4 weekjes oud en 300 km verder.
Zit alleen yasuni op ..
 
hebo dat probleem heb ik ook gehad hahaha :D

haal ff je kappen los zodat je een goed zicht hebt van het koelvloeistof reservoir

start de motor en kijk of er lucht van de Onderkant van het reservoir komt zoja check je koppakking ff

ff voor duidelijkheid

dit is je Reservoir

-----------
(_____ ) ====== Slang die naar het reservoir toe gaat
(_____ )
(______ )
| |
| |
slang die naar de cilinder toe gaat


de onderste slang moet je ff naar kijken en of je lucht eruit ziet komen

je hoeft niet perse echte luchtbellen te zien
maar enkele bewegingen daaruit maakt het al duidelijk :W

hoop dat ik het je duidelijk heb uitgelegd :D
 
Back
Top