[Linux] Debian Etch op de P35 chipset?

Extera

De oude Titera :)
Ola!

Ik heb nog een P5K deluxe en een Q6600 over :+ en nu wil ik wat gaan testen met VMware server op een linux debian installatie.

Alleen heb ik daar niet zoveel verstand van.
Installatie op een IDE schijf gaat prima, alleen is die schijf al een tijd rot, en wil ik een Sata schijf gebruiken.

Ik maak gebruik van de Debian Etch netinstall cd. Na het opstarten laad netjes de setup, stel hostname, domainname, netwerkinterface alles in... en dan gaat hij naar de partitioner. Athans, dat zou moeten gebeuren.

Hij vraagt hij me welke driver hij moet gebruiken, ik heb dr een aantal geprobeerd, maar kom er niet uit. Op de Asus site kan ik geen drivers vinden voor debian. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Ik heb al wel de schijf in het bios in compatibel mode gezet, maar ook dat werkt niet...
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk, hey, ik probeer even of Ubuntu werkt... en jawel :W
Hij installeert nu in iedergeval :) eens kijken hoe VMware presteert op deze hardware... en of die installatie uberhoud lukt op Ubuntu, maar dat zal wel
 
Ola!

Ik heb nog een P5K deluxe en een Q6600 over :+ en nu wil ik wat gaan testen met VMware server op een linux debian installatie.

Alleen heb ik daar niet zoveel verstand van.
Installatie op een IDE schijf gaat prima, alleen is die schijf al een tijd rot, en wil ik een Sata schijf gebruiken.

Ik maak gebruik van de Debian Etch netinstall cd. Na het opstarten laad netjes de setup, stel hostname, domainname, netwerkinterface alles in... en dan gaat hij naar de partitioner. Athans, dat zou moeten gebeuren.

Hij vraagt hij me welke driver hij moet gebruiken, ik heb dr een aantal geprobeerd, maar kom er niet uit. Op de Asus site kan ik geen drivers vinden voor debian. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Ik heb al wel de schijf in het bios in compatibel mode gezet, maar ook dat werkt niet...

8P

Iig veel succes ! :p
 
Er zitten hier best wat mensen die er wat vanaf weten hoor :)
Op tweakers.net zeiken ze toch gelijk dat ik moet googlen....

Ubuntu draait, VMware server ook, alleen niet naar wenst, dus ik wil toch weer naar Debian, en dat betekend een uitdaging...

Ik denk dat ik maar gelijk wat geld ertegenaan gooi en probeer ESX erop te krijgen...
 
Back
Top