lichte motor maken van gpr50

soepstengel10

benelli army.. bestuurder
Hee,

ik vroeg me af of het mogelijk was om (zonder al te veel kosten) een derbi gpr50 (nieuw model) om te bouwen tot een 15kw motor. Dan zou ik er dus met een licht rijbewijs op kunnen rijden. En als het mogelijk is, hoe dan?

Thnx
 
Advertisement - register to remove this

Ja ! , het hele ding is anders! , de voorvork, wielen , remmen , achtervork etc. , etc.. (het frame zelf geloof ik niet ! maar verder helemaal anders!)

je zou het ding dus kunnen laten keuren en het een motor laten worden , maar de kosten daarvan zijn zo hoog (en dan de moeite nog!) dat je beter gewoon je Derbi kunt verkopen en daar een andere voor weer kopen , bijvoorbeeld de nieuwe GPR80 of gewoon een gebruikte 125 aprilia, honda of Yamaha of zoiets dus..
 
rs 125 hebben ook een ander frame, die is verhard. harder om de sneleheid te kunnen houden. als jij met een rs50 200 gaat dan verbuigt het frame
 
crazybond700 said:
en ook al was da nie zo wrom meer geld uitgeven als je gewoon een geheel kan kopen dat nie meer appart gekeurt hoefd te worden:S

klopt, sluit ik me helemaal bij aan:) en als je echte de derbi gpr50 wil voer hem dan gewoon wat op 100 is toch hard genoeg;)
 
lagel said:
klopt, sluit ik me helemaal bij aan:) en als je echte de derbi gpr50 wil voer hem dan gewoon wat op 100 is toch hard genoeg;)

yes eindelijk iemand die het met mee eens is:p

dus je heb eigenlijk een paar keuzes
Blijft derbi rijden en gewoon flink opfokken
koop een rs 125 en ga lekker met je lichte motor scheuren:D
Of je koopt een auto en scheurt daar in rond
en voor de Die Hards onder ons koop een vel groene kawasaki 1000cc en kijk hoelang het duurt voordat je gecontroleert word:p
 
lagel said:
rs 125 hebben ook een ander frame, die is verhard. harder om de sneleheid te kunnen houden. als jij met een rs50 200 gaat dan verbuigt het frame

Rs50 kan ontzettend veel hebben

snelheden van 150 km per uur zijn te doen met het frame

(je moet de frame van GPR en RS onderschatte ;))

:)
 
als je toch Gpr wilt rijden > koop dan een cagiva mito 125cc :)

lijkt er erg veel op + is meteen motor.. (prijzen liggen rond de 2000 euro)
 
erm....
de derbi gpr is van oorsprong 80cc....en in sommige landen word ie zelfs als 100cc fiets verkocht.
als lichte motorfiets laten keuren zou nog wel is een probleem kunnen worden...
officieel betaat de gpr niet als motor in NL, dus zal het naar mijn weten niet lukken...
 
in Nederland kan het zeker NIET, aangezien het een brommer frame is en daar ook voor gekeurd... ik denk ook niet dat je het kan om laten keuren omdat je hem motorisch aanpast. Bel anders eens met het RDW of het mogelijk is, hun kunnen je precies vertellen hoe het zit want met de uitspraken hier op het forum word je ook niet veel wijzer.
 
lagel said:
rs 125 hebben ook een ander frame, die is verhard. harder om de sneleheid te kunnen houden. als jij met een rs50 200 gaat dan verbuigt het frame

Dit is wel de meeste grote onzin die er bestaat
ten 1ste het frame is indentiek
ten 2de het frame is gruwlijk sterk
ten 3de wie is de gene die jou dit verteld heeft
 
Back
Top