Licht schakelaar peugeot kisbee 4t 2021

Daan Spuijbroek

New Member
Ik heb een peugeot kisbee 4 takt uit 2021 en wil hier graag een lichtschakelaar op maken, zodat ik overdag alleen met mijn dagrijverlichting kan rijden en savonds mijn licht kan aandoen.

Heeft iemand hier inig idee hoe ik dit zou moeten aanpakken en of wat voor schakelaar ik zou moeten kopen hiervoor.

Mijn verlichting is gewoon helemaal standaard en nooit aangeraakt.

Advertisement - register to remove this

Ik heb een peugeot kisbee 4 takt uit 2021
Eigenlijk jammer dat je enkel voor de "looks" de elektrische installatie van je scooter wilt gaan verknippen want er zijn genoeg draadjes hier op het forum van mensen die moeten worstelen met kabelbomen die zogenaamd door de vorige eigenaar of eigenaren verknipt zijn.

Maar als je persee een boeltje ervan wilt maken, be my guest.
Knip de zwarte draad die naar je grootlicht/dimlicht schakelaar door en flans daar een schakelaar tussen.
Je achterlicht blijft overigens wel branden als de scooter loopt of enkel op contact staat.
Die kun je ook schakelbaar maken, mocht dit niet bij de "looks" passen maar dat betekent nog meer knipwerk.

En klaar is Daan. :rolleyes:

Last edited:
Eigenlijk jammer dat je enkel voor de "looks" de elektrische installatie van je scooter wilt gaan verknippen want er zijn genoeg draadjes hier op het forum van mensen die moeten worstelen met kabelbomen die zogenaamd door de vorige eigenaar of eigenaren verknipt zijn.

Maar als je persee een boeltje ervan wilt maken, be my guest.
Knip de zwarte draad die naar je grootlicht/dimlicht schakelaar door en flans daar een schakelaar tussen.
Je achterlicht blijft overigens wel branden als de scooter loopt of enkel op contact staat.
Die kun je ook schakelbaar maken, mocht dit niet bij de "looks" passen maar dat betekent nog meer knipwerk.

En klaar is Daan. :rolleyes:
nu vraag ik me wat af...
als je een andere schakelaar koopt die wel de lichtknoppen heeft, werkt dat?

nu vraag ik me wat af...
als je een andere schakelaar koopt die wel de lichtknoppen heeft, werkt dat?
Hoe u bedoele?
Een extra schakelaar voor het onderbreken van de spanning naar de koplamp werkt altijd, in welke vorm die schakelaar ook is.
Neemt niet weg dat je dan toch je kabelboom moet verknippen om die schakelaar met "lichtknoppen", wat je hier ook maar mee bedoelt, te bedraden.
Wil je ook nog het achterlicht schakelbaar maken kun je twee dingen doen:

1. Je knipt de originele draad bij het achterlicht af en legt een nieuwe draad tussen je achterlicht en die nieuwe schakelaar.
  2. je zoek de juiste positie in de bedrading van de verlichting zodat je de cockpitverlichting, het stadlichtje en de elekrische choke niet schakelt, maar de koplamp en het achterlicht wel schakelt, hiervoor moet je de hele omwikkeling van de kabelboom lossnijden, de kabelboom op de juiste plek doorknippen en de beide eindes van de knip met 2 aparte draden naar de nieuwe schakelaar brengen.
Ik weet niet of je dit bedoelde met :

als je een andere schakelaar koopt die wel de lichtknoppen heeft

Last edited:
Hoe u bedoele?
Een extra schakelaar voor het onderbreken van de spanning naar de koplamp werkt altijd, in welke vorm die schakelaar ook is.
Neemt niet weg dat je dan toch je kabelboom moet verknippen om die schakelaar met "lichtknoppen", wat je hier ook maar mee bedoelt, te bedraden.
Wil je ook nog het achterlicht schakelbaar maken kun je twee dingen doen:

1. Je knipt de originele draad bij het achterlicht af en legt een nieuwe draad tussen je achterlicht en die nieuwe schakelaar.
  2. je zoek de juiste positie in de bedrading van de verlichting zodat je de cockpitverlichting, het stadlichtje en de elekrische choke niet schakelt, maar de koplamp en het achterlicht wel schakelt, hiervoor moet je de hele omwikkeling van de kabelboom lossnijden, de kabelboom op de juiste plek doorknippen en de beide eindes van de knip met 2 aparte draden naar de nieuwe schakelaar brengen.
Ik weet niet of je dit bedoelde met :
Ahja, nu snap ik je. ik dacht dat misschien de kabelboom de draden wel had maar dat deze bij de connector gewoon blanko waren/door gelust vanwege de missende schakelaar

Back