Licht schakelaar op zip

Stijnbrugmans

New Member
Hallo allemaal, ik wil graag een lichtschakelaartje in mijn zip 180cc 2t zetten. Als ik het goed begrijp hebben de oudere modellen van zip z’n schakelaartje origineel, runners bijv ook. Ik heb op mijn 180cc een 4t 2v kabelboom. Heb wel is voorbij zien komen dat mensen met hetzelfde blok en kabelboom zn schakelaartje hebben laten werken. Mijn vraag is of iemand er ervaring mee heeft, of weet hoe het precies moet. Zie nergens duidelijke uitleg. Alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG_1539.png
    IMG_1539.png
    153.6 KB · Views: 0
Advertisement - register to remove this

Duidelijker als in onderstaande link kan ik het toch niet uitleggen.
Maar als je het niet vertrouwt, wacht dan even de reactie af van @Hwhys in onderstaand draadje!

https://scooterforum.net/threads/runner-licht-schakelaar-op-een-zip.222970/#post-3620552
Ik had inderdaad dat andere forum gezien, alleen ik snapte de uitleg niet helemaal. Ik moet dus het zwart/gele draad van mijn dim-grootlicht schakelaar doorknippen en die op die gekochte schakelaar zetten? Meer niet? En doet hij dan alleen met koplamp uit/aan of ook mijn achterlicht?
 
Ja dit is alles, je knipt de zwart/gele draad door en zet tussen de twee ontstane eindjes een schakelaar.

Zowel achterlicht als koplamp schakel je dan.
 
dat kan , je choke blijft ook een belasting , en als je zoals ik een scooter hebt , waar je standaard met een schakelaar , de verlichting uit doet , gebeurt er ook niets met de regelaar.
 
Back
Top