Runner licht schakelaar op een zip

Advertisement - register to remove this

Dacht ik al. Omdat het tegenwoordig verplicht is dat je licht altijd brand, zijn er aanpassingen gedaan bij je scooter. Mogelijk al door de fabrikant. Optie 1 is dat ze de complete bedrading hebben weggehaald en de verlichting rechtstreeks na het contact werkt.
Optie 2 is dat ze bij de plek waar normaal de schakelaar zit, er een overbrugging hebben gemaakt.
Bij optie 2 kun je eens kijken onder de kap aan het stuur of op die plek wat losse stekkertjes bungelen. In geval van optie 1 heb je teveel aanpassingen nodig. Ik schat in dat jij dat dan niet zelf kan (op basis van het feit dat je de vraag al stelt)
 
Hieronder een schema van een Zip met wel een aan-/uitschakelaar voor de verlichting.
Als ik het goed begrijp heeft jouw zip die dus niet.
In het schema wordt de aan-/uitschakelaar van de verlichting de "lighting switch" genoemd.
Knip de zwart/gele draad van de grootlicht-/dimslichtschakelaar door.
In het schema wordt de grootlicht-/dimlichtschakelaar de "dip switch" genoemd
Breng het ene uiteinde van de doorgekipte zwart/gele draad naar de ene zijde van je gekochte schakelaar.
Breng het ander uiteinde van de doorgekipte zwart/gele draad naar de andere zijde van je gekochte schakelaar.
Volia, gefixt.
Post automatically merged:

Piaggio Zip 50 2T CAT 2000 - on models.jpg
 
Hieronder een schema van een Zip met wel een aan-/uitschakelaar voor de verlichting.
Als ik het goed begrijp heeft jouw zip die dus niet.
In het schema wordt de aan-/uitschakelaar van de verlichting de "lighting switch" genoemd.
Knip de zwart/gele draad van de grootlicht-/dimslichtschakelaar door.
In het schema wordt de grootlicht-/dimlichtschakelaar de "dip switch" genoemd
Breng het ene uiteinde van de doorgekipte zwart/gele draad naar de ene zijde van je gekochte schakelaar.
Breng het ander uiteinde van de doorgekipte zwart/gele draad naar de andere zijde van je gekochte schakelaar.
Volia, gefixt.
Post automatically merged:

View attachment 70095
Harstikke bedankt! Ik ga direct aan de slag
 
Back
Top